به گزارش خودرونگاران به نقل از دنیای اقتصاد، سلولهای سوختی ممکن است بهترین گزینه برای خودروها نباشند، اما مدل میرای تویوتا ثابت کرد این گزینه شاید برای خودروهای بزرگتر مانند پیکاپ و کامیون مناسبتر باشد.
پیکاپهای پیل سوختی هیدروژنی ایده جدیدی نیست و چند شرکت در طول سالها به ایجاد چنین خودرویی علاقهمند بودهاند. با این حال، هیچیک از این پروژهها هرگز به عرضه عمومی پیکاپهای FCV منجر نشدند.این خودروها معمولا ایده استارتآپهای بیش ازحد جاهطلبانه محسوب میشدند که فاقد منابع و پشتوانه برای تحقق آن بودند.
تویوتا یکی از خودروسازان بزرگ جهان و در فناوری FCV پیشرو است. بنابراین اگر میخواست با استفاده از این پیشرانه پیکاپ بسازد، امکان آن را داشت. جی ساکت، مهندس ارشد تویوتا میگوید: فناوریFCV فرصتی عالی برای کامیونهای سبک ارائه میدهد، چون میتوانید به همان محدوده برای کامیون برسید که برای آن به یک باتری بسیار بزرگ نیاز دارید.