شناسه خبر : 601926
تاریخ انتشار :
وزیر صمت: تمام تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها باید برقی شود

وزیر صمت: تمام تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها باید برقی شود

خودرونگاران_وزیر صمت با بیان اینکه ذخیره‌سازی انرژی یکی از اهداف دولت سیزدهم است، گفت: مهندسان باید ایده‌هایی ارائه کنند که مصرف انرژی را کاهش دهد. تمام تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها باید برقی شود تا انرژی کمتری مصرف شود.

به‌گزارش خودرونگاران به نقل از تسنیم، عباس علی‌آبادی دقایقی پیش در سی و دومین همایش بین‌المللی مهندسی مکانیک در دانشگاه صنعتی اراک اظهار داشت: ساخت توربین در کشور نشان می‌دهد تحول عظیمی در حوزه  مهندسی مکانیک ایجاد شده که یک افتخار ماندنی است و نام آن در دنیا می‌درخشد، امروز به عنوان کشور دارای فناوری شناخته می‌شویم اما با وجود همه توانایی‌ها در بخش‌هایی مورد انتقاد هستیم.

وی افزود: کنسرسیوم توسعه اقتصادی یک اقدام با ارزش است که در استان مرکزی شکل گرفته است و باید قدر این مهم دانسته شود. در سال جهش تولید با مشارکت مردم که از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده است باید مردم حضور داشته باشند بنابراین در کنسرسیوم توسعه اقتصادی باید تمام سرمایه خرد مردم وارد شود تا همه مردم استان افتخار داشته باشند عضو این کنسرسوم شوند چراکه این صندوق سبب اجرای پروژه‌های بزرگ می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: تعهد نخست همه مردم به محیط زیست است، یکی از اهداف ما همیشه در همایش‌ها توجه به محیط زیست است و بحث هوای پاک در همایش‌ها دنبال می‌شود، مهندسان مکانیک باید معضل‌های بزرگ کشور  مانند آب و هوا را حل کنند، به عنوان مثال یکی از بزرگترین چالش‌های اراک نیز مشکل برق است که حتی اگر نیروگاه مازوت وگازوئیل مصرف نکند همچنان پدیده اینورژن را خواهیم داشت،  مصرف انرژی در کشور بسیار بی رویه و اشتباه است، 93 هزار مگاوات نیروگاه در کشور برای کشور بسیار زیاد است و جزو پر مصرف ترین کشورها در انرژی هستیم و باید مصرف انرژی کاهش پیدا کند.

علی‌آبادی بیان کرد: مهندسان باید ایده‌هایی ارائه کنند که مصرف انرژی را کاهش دهد. تمام تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها باید برقی شود تا انرژی کمتری مصرف شود. نخستین خوردوها در سال 1346 برقی بودند. امروز ذخیره‌سازی انرژی یکی از اهداف دولت سیزدهم است، شهر اراک باید از آلودگی پاک شود بنابراین مهندسان استان باید طرح های مناسبی ارائه دهند تا آلودگی کاهش پیدا کند و مشکل آب اراک برطرف شود.


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.