به گزارش خبرنگار خودرونگاران، نیسان ترا شاسی بلندی از خانواده نیسان است که با قابلیت های مناسبش علاوه بر جلب توجه خانواده ها ، توجه خاص آفرودسواران را نیز به خود جلب خواهد کرد .
خودرویی که قرار است توسط مانیان خودرو آن هم از اواخر شهریور ماه به بازار عرضه شود هنوز قیمت گذاری نشده ولی به نظر می رسد در رنج بین 3 الی 4 میلیارد تومان قیمت بگیرد .
ترا شاسی بلند هم سایز لندکروز ر است که در نخستین تست آفرودی خبرنگاران توجه ها را به خود جلب کرده است . این قدبلند ژاپنی – چینی علاوه بر هندلینگ مناسب در فضای آفرود بخاطر فضای مناسب داخلی سواری مناسبی به سرنشین خودرو هم در عقب و هم جلو می دهد و حس نارضایتی سرنشینان عقب در آفرود برای این خودرو متصور نخواهد شد.
کویر متینآباد کاشان نخستین کویری بود که ترا توانست قابلیت های خود را برای کارشناسان و خبرنگاران عرضه کند ، در حقیقت قابلیتهای آفرودی و کویرنوردی این شاسی بلند تازهوارد در این کویر به چالش کشیده شد.
نقاط قوت ترا
ترا با دارا بودن گیربکس هشت سرعته مصرف سوخت کم ، سواری راحت در تپه های کویری لذت آفرود سواری را برای سرنشینان دو چندان می کند. در کابین ترا در مقایسه با سایر خودروهای آفرودی خبری از سر وصداها و ارتعاشات بیرونی نیست و می توانید با کمترین صدای بیرونی از تپه نوری و حرکت بر روی رمل های کویری لذت ببرید.
هندلینگ بسیار خوب این خودرو و هماهنگی میان پیشرانه و عملکرد گیربکس ترا موجب می شود تعویض دنده ها اصلا حس نشود.
ترا جزو قد بلندهای آفرودی رقیب لندکروزر و پرادو است ، که در نخستین تست آفرودی اش توانسته با هندلینگ خوب اش نظر کارشناسان و خبرنگاران خودرویی را جلب کند و در پیچ و خم های کویر و صعود و فرود تپه ها شنی سواری نرم و هلدینگ قابل توجهی را از خود به نمایش بگذارد.
یکی از قابلیت هایی که ترا را از رقبا متمایز می کند نرمی و هنلدینگ خوب این خودرو است ، سیستم تعلیق نرم و هندلینگ مناسب در کنار موتور و گیربکس کارآمد، این خودرو را برای رانندگی در مسیرهای آفرود به گزینهای مناسب و کمرقیب در ایران بدل میکند. فنرهای تعلیق نیسان ترا بهراحتی در موانع و ناهمواریهای مسیر عمل میکنند و قفل دیفرانسیل عقب نیز به افزایش کشش در سطوح لغزنده و شنی هنگام سه لنگ شدن کمک میکند. بدون شک، ترا از نظر قابلیتهای آفرود یکی از بهترین خودروهای این سگمنت در بازار فعلی کشورمان به شمار میرود.
قفل دیفرانسیل مرکزی و عقب، سانروف ، آینههای جانبی تاشو برقی، نورپردازی داخلی، ورود بدون کلید و استارت دکمهای، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی، تنظیم برقی صندلی راننده، کامپیوتر سفری، سیستم استارت استاپ، شارژر بیسیم گوشی، کنترل کشش، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، کروز کنترل، دوربین دید عقب و .... از جمله تجهیزاتی است که ترا را به خودروی جذاب و راحت برای سرنشینانش مبدل کرده است.
ظاهر زیبا و باوقار
طبق اطلاعاتی که شرکت واردکننده ترا و سایت های خودرویی در باره آن منتشر کرده اند ، بهروزرسانیهای ظاهری جدید مانند خطوط برجسته و عضلانی در نمای چهره، باعث شده تا این خودرو از نظر سنی جوانتر و بهروزتر به نظر برسد. در نمای جلوی ترا میتوان تأثیرپذیری از پاترول سافاری را مشاهده کرد که تناسب خوشایندی با این خودرو دارد.
سایر تغییرات ظاهری در نمونه جدید ترا نسبت به مدل قبلی شامل گلگیرهای جدید، رینگهای آلومینیومی جدید، سپر عقب مدرنتر، چراغهای عقب و درِ صندوق عقب با طراحی امروزیتر میشود. درمجموع، نیسان ترا در کنار رقبای جدیدتر خود مانند فورد اورست، از ظاهری بهروز و جذاب برخوردار در بازار جهانی برخوردار است و در کشورمان میتواند جذابیت بیشتری نسبت به شاسی بلندهای آفرودی قدیمی مانند پرادو، رونیز و لندکروزر سری ۱۰۰ ارائه میدهد.
فضای داخلی مجلل و جادار
نیسان در بخش کابین ترا پیشرفتهای قابلتوجهی داشته است. دیگر خبری از انبوهی پلاستیک خشک در کابین نیست و فضای داخلی با روکش چرم مصنوعی و متریال باکیفیت تزئین شده است که حس لوکستری را نسبت به مدلهای قدیمیتر القا میکند. این بهروزرسانی با توجه به پیشرفتهایی که در طول سالهای اخیر در این بخش از خودروها صورت گرفته، کاملاً ضروری بوده است. نیسان برای طراحی داشبورد این خودرو سنگ تمام گذاشته است، بهطوریکه با دیدن آن ممکن است احساس کنید در یک مدل کاملاً جدید قرار گرفتهاید و خودروی متفاوتی را نسبت به دیگر آفرودرهای بازار تجربه میکنید.
فضای داخلی ترا از نظر جادار بودن در حد مطلوبی قرار دارد. بهطورقطع، این خودرو فضای بیشتری نسبت به بسیاری از شاسی بلندهای بازار ایران ارایه میدهد اما نسبت لندکروزر اتاق کمی کوچکتر دارد. بااینحال، فضای داخلی ترا برای اغلب نیازها کافی است و قرارگیری صندلیهای ردیف دوم در ارتفاع بالاتر، باعث میشود تا فضای کابین بزرگتر به نظر برسد. صندلیهای ردیف سوم برای بزرگسالان با قد بلند چندان مناسب نیستند، اما برای کودکان یا افراد با جثه متوسط مناسب هستند. یکی از نقاط قوت ترا فضای بار بزرگ و کاربردی آن است.
مشخصات فنی نیسان ترا مانیان خودرو
پیشرانهی بهکاررفته در نیسان ترا مانیان خودرو یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ میتسوبیشی است. این موتور با قدرت ۲۲۵ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتنمتر، برای این سگمنت کاملا مناسب است. این موتور با یک گیربکس اتوماتیک ۸سرعته همراه شده که به صورت پیشفرض چرخهای عقب را به گردش درمیآورد. اما سیستم انتقال قدرت چهار چ
رخ محرک امکان انتقال قدرت به تمامی چرخها در حالت سبک و سنگین را فراهم میآورد.
در مسیرهای شهری یا آفرودی تأخیر توربو کمتر احساس میشود و گیربکس نیز بهسرعت معکوس میکشد. با ترا بهراحتی میتوانید از خودروهای کندتر سبقت بگیرید.مصرف سوخت ترا با توجه به وزن ۱۹۵۰ کیلوگرمی آن حدود ۱۱ لیتر در صد کیلومتر است که برای چنین خودرویی نسبتا مناسب و قابل انتظار به شمار میرود.
امکانات رفاهی
امکانات و آپشن های نیسان ترا خیلی متنوع و مدرن نیست اما میتواند نیازهای کاربران این گونه شاسی بلندها را تا حد قابل قبولی برطرف کند. سانروف، ترمز پارک برقی و اتوهلد، چراغ های LED، فرمان کمکی برقی، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، نمایشگر مالتی مدیا ۱۰ اینچی، تنظیم برقی صندلی راننده ۸ حالته، ایزوفیکس، سیستم استارت استاپ، کامپیوتر سفری، شارژر وایرلس، ایربگ راننده و سرنشین، کنترل پایداری، سامانه ضد واژگونی، سیستم ترمز کمکی، شیب سنج، کروز کنترل، سنسور پارک عقب، حسگر باد تایرها و... مهمترین تجهیزات این ماشین شاسی مستقل را تشکیل می دهند.