به گزارش خودرونگاران به نقل از ایسنا، آنچه مشخص است وزن سنگینتر و گشتاور بیشتر خودروهای برقی موجب تخریب سریعتر تایر و افزایش ذرات لاستیک در محیط زیست میشود. تصمیم بر استفاده از ذرات حاوی سیلیس در آج تایر، با هدف بهبود خصوصیات سایش میتواند به افزایش رهایش برخی ترکیبات آنتیاوزونات، به ویژه 6ppd کمک کند.
الی گالنیس، مدیر توسعه تجاری لویدیان گفت: ما معتقدیم گرافن ما میتواند تغییردهنده بازی باشد که صنعت تایر به آن احتیاج دارد. تحقیقات مقدماتی ما نشان میدهد که گرافن لویدیان نه تنها میتواند مساله رهایش آنتیاوزونات را کم میکند، بلکه باعث افزایش عملکرد مکانیکی بدون به خطر انداختن پایداری نیز میشود.
فناوری LOOP ثبت شده این شرکت از متان برای تولید هیدروژن تمیز و گرافن استفاده میکند. آزمایشهای مستقل انجام شده، نشان داده است که افزودن گرافن شرکت لویدیان میتواند منجر به کاهش 23 درصدی مقاومت چرخشی تایر شود. همچنین نتایج اولیه حاکی از کاهش چگالی تایر دارد که این ویژگی منجر به کاهش وزن تایر شده که در نهایت مصرف سوخت را 3 تا 4 درصد کاهش میدهد.
گرافن شرکت لویدیان از طریق کربنزدایی توسط سامانه لوپ به دست میآید؛ سامانهای که گاز خروجی از دودکش کارخانهها را گرفته و دیاکسیدکربن آن را به گرافن تبدیل میکند. استفاده از این گرافن در تایر خودرو میتواند انتشار دیاکسیدکربن را کاهش داده و همچنین به تولیدکنندگان تایر کمک کند تا هیدروژن پاک و گرافن با کیفیت بالا تولید کنند و از این طریق انتشار گاز گلخانهای را کاهش دهند.
به نقل از ستاد نانو، ارزیابیهای انجام شده توسط مرکز مستقلی به نام آوون پروتکشن (Avon Protection) نشان میدهد که افزودن گرافن اثرات مثبتی روی تایر دارد. در مارس 2024 این شرکت از اولین تایر کامیون خود رونمایی کرد که از گرافن و کربن سیاه در آج آن استفاده شده است.