شناسه خبر : 607860
تاریخ انتشار :
واردات خودرو توسط خودروساز قطعا به کاهش قیمت ها منجر نمی‌شود

واردات خودرو توسط خودروساز قطعا به کاهش قیمت ها منجر نمی‌شود

خودرونگاران_عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که در صورت واردات خودرو توسط خودروسازان قطعا کاهش قیمت خودرو محقق نمی شود گفت: در راستای تامین ارز واردات، رئیس بانک مرکزی و وزیر صمت به کمسیون دعوت شده اند.

به گزارش خودرونگاران به نقل از تسنیم، علی حدادی گفت: هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وزیر صمت جلسه مهمی را برگزار کرد که یکی از موضوعات مهم آن، در حوزه خودرو بود.

وی افزود: در بخش خودروسازان و بخش های مهمی چون قطعه سازان و گمرک و وارادات خودرو ایرادهایی در بخش کیفیت خودروهای داخلی مصوباتی وجود داشت که به قانون مبدل شده و دولت موظف به اجرای آن است. بانک مرکزی نیز وظیفه تامین ارز را برای واردات دارد و گمرک نیز باید این امر را تسهیل کند زیرا واردات توازن و رقابت پذیری را در بخش کیفیت و واردات تامین می کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: رئیس بانک مرکزی و وزیر صمت به کمسیون دعوت شده اند زیرا تامین ارز در این زمینه بسیار مهم است. تامین بخشی از ارز توسط بانک مرکزی برای اجرای این طرح امر مصوب و تکلیف قانونی است.

وی تصریح کرد: در قانون مصوب، دولت وظیفه اصلی را برای تامین ارز دارد. وزیر صمت نیز اعلام کرد که در بیست روز گذشته تمام تلاش خود را برای تسهیل واردات انجام داده است و در آینده نیز این امر پیگیری می شود.

حدادی عنوان کرد: کمیسیون صنایع به شکل کامل پیگیر مساله ورود سهل و آسان خودرو به کشور خواهد بود. در داخل نیز پیگیر استانداردسازی و حل مشکلات قطعه سازان هستیم. سازمان استاندارد هم در این زمینه تلاش خود را خواهد کرد که بتواند استانداردسازی قطعات را انجام دهد.

وی افزود: بخش مهمی از آیین نامه داخلی واردات خودرو دارای ایراد بود که تکلیف ارز و وظیفه بانک مرکزی در این زمینه چیست؟ در اینجا وزارت صمت و بانک مرکزی وظیفه سنگینی دارند که باید به شکل کامل به این وظیفه عمل کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: در این قانون تلاش شده است که مشکل انحصار خودرو حل شود و افراد حقیقی بتوانند در این امر مشارکت کنند. اگر واردات قانونی خودرو انجام شود قطعا توازن خوبی ایجاد می شود.

وی تصریح کرد: مطمن هستیم که با واردات خودرو تاثیرات خوبی روی قیمت خودرو را شاهد خواهیم بود و انحصار تولید داخلی نیز شکسته خواهد شد. همچنین بحث مصرف بالای بنزین نیز در این رویکرد تا حدود زیادی سامان دهی می شود.

حدادی عنوان کرد: اگر قرار است که این واردات از طریق خودرو سازان انجام شود قطعا کاهش قیمت خودرو انجام نمی شود که جلوی این امر را گرفته ایم و تلاش داریم که دولت نیز قانون مجلس را رعایت کند زیرا اگر قانون به درستی اعمال نشود این امر محقق نمی شود.

وی افزود: کمیته صنایع کمسیون صنایع و معادن جلسات پیگیری برای کیفیت بخشی و ارزیابی را دنبال کنند. امیدواریم خروجی این جلسات حل مشکلات خودرو به شکل عملی و واقع بینانه باشد.


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.