به گزارش خودرونگاران به نقل از ایکوپرس، در چارچوب این پروژه، که با مشارکت شرکتهای ورق خودرو و فولاد مبارکه پس از اخذ تاییدیه کیفی مورد نیاز در آزمون تست ورق شرکت ایتراک صورت گرفته، فرایند ریختهگری و نوردکاری ورقهای دو فازی مزبور با ضخامتی برابر 1/8 میلیمتر و عرض 1050 میلیمتر در شرکت فولاد مبارکه انجام و شرکت ورقخودرو فرایند گالوانیزه ورق را عهدهدار شد.
ورق یادشده که با عنوان اختصاری FB45-G شناخته میشود، در قطعه طولی زیرکفی اتاق بار عقب راست و چپ خودروی تارا و نیز قطعه انتهایی جلو سرشاسی عقب راست و چپ خودروهای ریرا و تارا به کار رفته و شرکتهای سازنده قطعات مزبور را از واردات ورقهای خارجی بینیاز میکند.
مطابق پیشبینیهای صورتگرفته، یک میلیون و 160هزار یورو صرفهجویی ارزی در سال، دستاورد ارزنده شرکت ساپکو در بومیسازی این ورق پیشرفته خواهد بود که مصرف سالانه آن 1260 تن برآورد میشود.
شرکت ساپکو برنامههای قابل توجه دیگری در حوزه خودکفایی مواد اولیه قطعات محصولات گروه صنعتی ایرانخودرو را در دستور کار خود قرار داده است.