به گزارش خودونگاران به نقل از دنیای اقتصاد، تعرفههای گمرکی تا 35درصد بر خودروهای الکتریکی وارداتی از چین چالش بزرگی را برای خودروسازان چینی در اتحادیه اروپا به وجود آورده است. این تعرفهها برای مقابله با یارانههای دولتی که به این تولیدکنندگان مزیت رقابتی میدهد، طراحی شدهاند. برخی برندهای چینی مانند MG متعلق به SAIC شاهد کاهش سهم بازار اروپایی خود هستند.
در حالی که اقدامات اتحادیه اروپا با هدف یکسانسازی زمین بازی برای خودروسازان محلی است، خودروسازان چینی در تلاش برای دور زدن موانع تجاری، ردپای تولید جهانی خود را گسترش میدهند.
به عنوان مثال، MG با ایجاد یک پایگاه تولیدی در خارج از چین، به طور بالقوه میتواند از تعرفههای شدید اتحادیه اروپا بر خودروهای ساخت چین جلوگیری و قیمت مدلهای خود را برای مصرفکنندگان اروپایی رقابتیتر کند.