شناسه خبر : 615175
تاریخ انتشار :
تپسی و اسنپ؛ تهدیدی برای تاکسی سرویس‌ها

تپسی و اسنپ؛ تهدیدی برای تاکسی سرویس‌ها

خودرونگاران - رئیس اتحادیه صنف خودرو کرایه و موسسات توریستی تهران، گفت: شرکت‌هایی مانند اسنپ و تپسی عملاً وارد عرصه صنفی ما شده‌اند، هر چند بارها پیشنهاد داده‌ایم که جلسه‌ای برگزار شود تا شاید به تفاهم برسیم؛ اما پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

به گزارش خودرونگاران به نقل از سیتنا، رئیس اتحادیه صنف خودرو کرایه و مؤسسات توریستی تهران به بررسی وضعیت صنف خود در سال گذشته و چالش‌های پیش‌رو پرداخت و اظهار کرد: سالی که گذشت، بویژه از لحاظ اقتصادی، جزء سخت‌ترین سال‌هایی بود که ما به یاد داریم. لااقل در تجربه ما، هیچ‌گاه سالی که پیش رو بوده بهتر از سال قبل نبوده و این روند ادامه داشته است و هر سال حسرت سال قبل را خورده‌ایم و امیدواریم این روند برای سال جدید ادامه نداشته باشد.

نتوانستیم به موقع خودمان را به روز کنیم

حیدری ادامه داد: مشکلات صنف ما کم نیست اما یکی از مشکلات اصلی ما این است که نتوانستیم به موقع خودمان را به روز کنیم. بنده حدود هفت ماه است که اتحادیه را تحویل گرفته‌ام و می‌توانم بگویم وضعیت فعلی ما با شش ماه قبل تفاوت چشمگیری یافته است. ما اتحادیه‌ای داشتیم که کاملاً به شکل سنتی اداره می‌شد، چه ساختاری و چه عملکردی اما تلاش ما این است که آن را به روز کنیم و با تحولات روز همگام شویم اما بسیاری از فرصت‌ها را از دست داده‌ایم و در این شرایط رسیدن به جایگاهی که باید در آن قرار می‌گرفتیم دشوار شده است.

مشکلات اقتصادی باعث کاهش تقاضا برای خدمات ما شده است

او درباره نقش دولت در رفع مشکلات صنفی‌شان نیز گفت: ما بخش خصوصی هستیم و نمی‌توانیم انتظارات زیادی از دولت داشته باشیم. البته انصافاً وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها در موارد منطقی همکاری خوبی داشته‌اند و موردی را رد نکرده‌اند. ولی به‌هرحال مشکلات اقتصادی باعث کاهش تقاضا برای خدمات ما شده است. صنف ما جزء نیازهای درجه یک مردم نیست و در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرد و از همین رو در شرایط اقتصادی سخت تقاضا برای خدماتی که ما ارائه می‌دهیم طبیعتاً کاهش پیدا می‌کند.

حیدری همچنین به موضوع رقابت با پلتفرم‌های آنلاین اشاره کرد و افزود: شرکت‌هایی مانند «اسنپ» و «تپسی» عملاً وارد عرصه صنفی ما شده‌اند هر چند بارها پیشنهاد داده‌ایم که جلسه‌ای برگزار شود تا شاید به تفاهم برسیم؛ اما پاسخی دریافت نکرده‌ایم. البته ما آمادگی آنرا داریم که اپلیکیشن مستقل خود را راه‌اندازی کنیم، اما واقعیت این است که اپلیکیشن فقط ۱۰ تا ۱۵ درصد موضوع است و اصل ماجرا سرمایه‌گذاری کلان است که شرکت‌های خاص انجام می‌دهند و افراد عادی نمی‌توانند وارد چنین رقابت‌هایی شوند.

او گفت: متاسفانه زمانی که باید به این عرصه ورود می‌کردیم این کار را انجام ندادیم و رقبای ما در این حوزه قدرتمند شده‌اند و در این شرایط رقابت با آنها برای ما سخت‌تر است.


نظرات

نظر شما

: : :




آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.