به گزارش خودرونگاران به نقل از ایسنا، بر اساس این اطلاعیه که توسط رسانههای چینی از جمله تلویزیون مرکزی چین (CCTV) تایید شده است، این شرکت تحت نظارت کمیسیون نظارت و مدیریت داراییهای دولتی (SASAC) شورای دولتی قرار میگیرد. این ساختار جدید به چانگان، همان جایگاهی را میدهد که سایر خودروسازان دولتی متمرکز مانند «فاو» و «دانگفنگ» دارند.
این شرکت در 27 ژوئیه با سرمایه 20 میلیارد یوان، به طور رسمی ثبت شد. پیشبینی میشود «ژو هوارونگ» که در حال حاضر، رئیس «چانگان اتومبیل» است، که همچنان در راس این شرکت فعالیت کند.
دفتر مرکزی این شرکت، همچنان در شهر چونگکینگ، باقی میماند و بر فروش خودرو و خودروهای انرژی نو به همراه توسعه قطعات خودرو متمرکز میشود.
تاسیس گروه جدید پس از یک فرآیند بازسازی که از اوایل ماه جاری، آغاز شد، انجام میشود. گروهی برای آمادهسازی این انتقال، تشکیل شده است و انتظار میرود ادغام کامل تا ماه اوت، تکمیل شود.
این تحول پس از آن رخ میدهد که شرکت مادر قبلی، نامش را از «شرکت گروه خودروسازی چانگان چین» به «شرکت گروه فناوری خودروسازی چنژی» تغییر داد. گروه خودروسازی تازه تاسیس چانگان چین، نهادی جداگانه است که تحت نظارت کمیسیون نظارت و مدیریت داراییهای دولتی ایجاد شده است.
چانگان و برندهایش از جمله «آواتر»، «دیپال»، «کیوآن» و «چانگان کایچنگ»، در 28 ژوئیه، محتوای تبلیغاتی مشترکی را با استفاده از شعار ماموریت جدید، سفر جدید، منتشر کردند. عصر همان روز، 200 دستگاه خودروی «آواتر» در فرودگاه بینالمللی چونگکینگ جیانگبی مستقر شدند.
اولین جلسه توجیهی رسمی رسانهای این شرکت برای 30 ژوئیه برنامهریزی شده است. مدیران این گروه و برندهای وابستهاش، عملکرد تجاری خود را برای نیمه اول سال میلادی جاری، ارائه میدهند و برنامههایشان را برای بقیه سال تشریح میکنند.
انتظار میرود چانگان با وضعیت جدیدش، بیشتر تحت دستورالعملهای دولت مرکزی فعالیت کند. گزارشها حاکی از آن است که پکن به شرکتهای دولتی توصیه کرده است که از سرمایهگذاری در کشورهای اروپایی که از اعمال تعرفهها بر خودروهای برقی چینی حمایت میکنند، خودداری کنند.
این تغییر همچنین ممکن است بر محل کارخانه خودروسازی برنامهریزی شده در اروپا تاثیر بگذارد. یکی از مدیران اجرایی شرکت گفت: گفت وگوها انجام میشود، اما هیچ مکانی نهایی نشده است.
بر اساس گزارش وب سایت خبری پاکستان تودی، چانگان قصد دارد با سه برند «چانگان»، «دیپال» و «آواتر» فعالیتش را به اروپا گسترش دهد. بازارهای هدف شامل نروژ، دانمارک، آلمان، انگلیس و هلند هستند. عرضه با خودروی «دیپال S07» آغاز میشود که انتظار میرود حدود 45 هزار یورو قیمت داشته باشد و پس از آن خودرو «دیپال S05» کوچکتر عرضه خواهد شد.