به گزارش خودرونگاران به نقل از سایپانیوز، داریوش گلمحمدی درباره آخرین وضعیت پروژه پادرا پلاس اظهار کرد: این محصول، نسخه بهروز و کارآمدتری از کامیونت پادرا است که با تغییرات ظاهری، تریم داخلی و ارتقای امکانات، جایگزین تدریجی مدل فعلی در بازار خواهد شد.
وی افزود: طی سالهای گذشته به دلیل هزینه بالای قطعات، بهویژه قطعات بدنه با ارزش ارزی بیش از 4 تا 5 هزار دلار، تولید پادرا به حدود 10 هزار دستگاه محدود شد. لذا در گام نخست پروژه جدید، بیش از 500 قالب بدنه با هزینهای حدود 6 میلیون یورو خریداری و منتقل شده و فرآیند نمونهسازی و تولید داخلی آنها در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت زامیاد هدف اصلی این پروژه را کاهش ارزبری و افزایش تیراژ عنوان کرد و گفت: برنامه تولید سال جاری 15 هزار دستگاه تعیین شده است، اما تحقق آن منوط به بومیسازی قطعات غیر بدنه و داخلیسازی کامل زنجیره تأمین است.
به گفته وی، برای توسعه قالبها و زیرساختها حدود 600 میلیارد تومان سرمایهگذاری پیشبینی شده که با مشارکت سازندگان میتواند به بیش از 700 میلیارد تومان برسد. در مجموع، برای تأمین قطعات و ارتقای پادرا پلاس، بین 1200 تا 1300 میلیارد تومان سرمایهگذاری نیاز است.