به گزارش خودرونگاران به نقل از ایسنا، این شرکت ژاپنی سرگرم کار روی حذف آند در باتریها در مرحله تولید است تا چگالی انرژی را از طریق فناوریای که میگوید احتمالا تا پایان سال 2027 از نظر ظرفیت، به سطح پیشرو در جهان میرسد، افزایش دهد.
پاناسونیک میگوید در صورت دستیابی به این هدف، این بهبود میتواند برد رانندگی «مدل وای» تسلا را که مقرون به صرفهترین خودروی اسپرت با ظرفیت فعلی باتری است، تقریبا حدود 145 کیلومتر افزایش دهد.
از طرف دیگر، پاناسونیک میتواند با حفظ برد رانندگی فعلی و کاهش اندازه باتری، از این فناوری برای ساخت مدلهای سبکتر و احتمالا ارزانتر باتریها استفاده کند.
این فناوری همچنین توسط چندین تولیدکننده جهانی باتری دنبال میشود.
طرح پیشنهادی پاناسونیک در مرحله تولید آند ندارد. در عوض، پس از اولین شارژ، یک آند فلزی لیتیوم در باتری تشکیل میشود. این امر باعث میشود تا فضا برای مواد کاتدی فعالتر شامل نیکل، کبالت و آلومینیوم برای افزایش ظرفیت بدون تغییر حجم، آزاد شود.
بر اساس گزارش رویترز، پاناسونیک اعلام کرد که همچنین قصد دارد نسبت نیکل را که نسبتا گرانتر است، کاهش دهد.