به گزارش خودرونگاران به نقل از دنیای اقتصاد، خودروهای هیبرید-الکتریکی هم موتور درونسوز دارند و هم موتور الکتریکی و برای حرکت از نیروی یکی یا هر دو استفاده میکنند. این خودروها سالهاست که پس از خودروهای برقی بهعنوان راهحلی برای کاهش آلودگی هوا معرفی شدهاند.
موسسه «ترنسپورت اند انوایرونمنت» که یک نهاد غیرانتفاعی در بروکسل است، در تحقیقی مصرف سوخت 800 هزار خودرو بین سالهای 2021 تا 2023 را در اروپا بررسی کرده و میگوید میزان آلایندگی واقعی خودروهای هیبرید-الکتریکی در سال 2023 نزدیک به پنج برابر بیشتر از میزانی بوده که در آزمایشگاهها اندازهگیری شده است.
این نسبت در سال 2021 حدود 3.5 برابر بود. این موسسه میگوید رانندگان بسیار کمتر از آنچه در تخمینهای رسمی گفته میشود از حالت الکتریکی برای رانندگی استفاده میکنند. یافتههای این تحقیق نشان میدهد تنها 27 درصد مسافت طیشده با خودروهای هیبرید-الکتریکی در حالت برقی بوده، درحالیکه در محاسبات رسمی این عدد 84 درصد فرض میشود.