به گزارش خودرونگاران به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش منتشر شده، سود خالص این تولیدکننده خودروهای برقی، در مجموع 7.8 میلیارد یوان (1.1 میلیارد دلار) بود، در حالیکه درآمد با 3.1 درصد کاهش نسبت به سال گذشته به 195 میلیارد یوان رسید که اولین کاهش در بیش از پنج سال گذشته است.
کاهش متوالی سود سهماهه در حالی رخ میدهد که بی وای دی در بازار داخلی خود با رقابت سختتری از سوی شرکتهایی مانند جیلی و لیپ موتور روبرو است. سهم بازار داخلی بی وای دی از 18 درصد در سال گذشته به 14 درصد در سپتامبر کاهش یافت.
بی وای دی، بزرگترین خودروساز چین، هدف فروش خود را برای سال 2025 با 16 درصد کاهش به 4.6 میلیون دستگاه خودرو رساند اما همچنان پیش بینی میکند صادرات خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی آن از سال 2024 دو برابر شود و اروپا درمیان بازارهایی با سریعترین رشد آن قرار دارد.
بی وای دی، همچنین قصد دارد با رونمایی از یک مینی خودرو برقی جدید تولید ژاپن در نمایشگاه خودروهای برقی ژاپن، حضورش را در ژاپن افزایش دهد.
این خودروساز ماه گذشته دور جدیدی از کاهش قیمت را برای برخی مدلها از جمله «چین پلاس» (Qin Plus) ارائه داد تا در بازار داخلی، جایی که حدود 80 درصد از خودروهایش فروخته میشود، رقابتپذیر باقی بماند.
بر اساس گزارش رویترز، فروش سهماهه خودروهای بیوایدی برای اولین بار از سال 2020 کاهش یافت و روند نزولی تولید در کارخانههای بزرگ آن نیز ادامه یافت.