به گزارش خودرونگاران به نقل از ایکوپرس، عادل پیرمحمدی در ابن دیدار با تاکید بر اینکه رسانهها باید واقعیتهای خوب کشور را روایت کنند تا امید مردم حفظ شود، بر این نکته تاکید کرد که نیاز است روایتهای مستند و دقیقی از خطوط تولید، کیفیت خودروها، توان بخش داخلی و مهندسی کشور در شرایط تحریم ارایه شود تا مردم با واقعیتها آشنا شوند.
وی با تاکید بر اینکه با وجود تحریمها، صنعت خودروسازی تلاش کرده تا چراغ تولید را در کشور روشن نگه دارد، بر رفع سوء تفاهمها و تقویت روایتهای درست از دستاوردهای کشور، بهویژه در صنعت خودرو و زنجیره تامین مرتبط، تاکید کرد تا اعتماد عمومی و انگیزه ملی تقویت شود.
پیرمحمدی جایگاه صنعت خودروسازی در بین صنایع کشور را مهم ارزیابی کرد و توضیح داد: ایرانخودرو و سایر خودروسازان بهعنوان بخش حمایتی از 60 صنعت مادر و بالادستی به شمار میروند و مصرفکننده بزرگ فولاد، آلومینیوم و مواد اولیه پتروشیمی هستند و با تولید محصول نهایی در کشور ایجاد ارزش افزوده میکنند.
مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو توسعه صنعت خودروسازی در کشور را به مثابه ایجاد ارزش افزوده در کشور به جای خام فروشی و صادرات مواد اولیه دانست و اظهار کرد: برای رسیدن به رشد اقتصادی پایدار، باید «افزایش اشتغال» و «ارتقای بهرهوری» در دستور کار باشد تا با تولید محصول نهایی از مواد اولیه بهجای صادرات خام، ارزش افزوده و اشتغال بیشتر شود.
وی در عین حال با تاکید بر اینکه توسعه صنعتی بدون داشتن صنعت خودروسازی در کشور ممکن نیست، از این صنعت به عنوان ویترین صنعتی کشور و موتور توسعه صنعتی یاد و اظهار کرد: این راهی است که کشورهای صاحب صنعت پیمودهاند و صنایع خودروسازی آنها در جهان حرف اول را میزند.
پیرمحمدی با تاکید بر روشنگری و روایتگری در راستای جهاد تبیین مورد نظر مقام معظم رهبری، خواستار اطلاعرسانی دقیق از دستاوردها و اقدامات صنایع بزرگ و فعالان سنگر جهاد اقتصادی به مردم توسط رسانهها شد.
در ادامه این دیدار، مدیرعامل ایرنا بههمراه تیم رسانهای این خبرگزاری از خطوط تولید ایرانخودرو بازدید کردند.