به گزارش خودرونگاران به نقل از صداوسیما، ابراهیم سالاری افزود: براساس رای دیوان عدالت اداری، موضوع عدم ایفای تعهدات شرکتهای خودروساز و جریمه تاخیر بهعنوان یک تخلف تعزیراتی قلمداد نمیشود و صرفا قابل رسیدگی در محاکم قضایی است.
وی گفت: خریدارانی که خودروی خود را با تاخیر تحویل میگیرند و جریمه تاخیر هم بهموقع پرداخت نمیشود، باید از طریق شکایت در محاکم قضایی، موضوع را پیگیری کنند.
سالاری افزود: در سالهای گذشته، سازمان حمایت از مصرفکنندگان میتوانست به موضوع پرداخت نشدن جریمه تاخیر، ورود کند و پروندهها را به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال کند، اما بعد از رای دیوان عدالت اداری، این امکان از ما و سازمان تعزیرات صلب شد.