شناسه خبر : 433542
تاریخ انتشار :
خودروی سال 2025 پژو درنمایشگاه خودروی ژنو (+عکس)

خودروی سال 2025 پژو درنمایشگاه خودروی ژنو (+عکس)

خودرونگاران- یکی از ستارگان مفهومی نمایشگاه خودرویی ژنو 2017، پژو اینستینکت است که به عنوان یک خودران با آئرودینامیکی فعال، صندلی های تغییر شکل یافته و تریم پیوسته و متمرکز ارائه میشود.

به گزارش خودرونگاران به نقل از "کارمگزین"، این مدل طراحی پیش از این نیز توسط گروه‌های متخصص در استدیوی طراحی پژو پاریس مورد بررسی و بازبینی قرار گرفت.

این ستاره پژو را در ژنو ببینید

فضای خارجی این خودرو به شدت چشمگیر است، اما آنچه که مسلم است، طراحی این خودروی چهار صندلی مربوط به آینده بوده و برای سال 2025 طراحی شده است.

این ستاره پژو را در ژنو ببینید

ماتیاس هوسان، مدیر مجموعه خودروهای پژو در این خصوص گفت: اغلب کانسپت‌های خودران فضای داخلی بزرگی دارند از صندلی‌های چرخان با قابلیت گردش 180 درجه بهره می‌برند اما در مدل اینستینکت اندازه‌های فضای داخلی با توجه به نمونه‌های تولید واقعی حفظ شده‌ است. اندازه فضای داخلی این نمونه مفهومی تقریبا برابر یک مدل 308 پژو است ، اما سقف آن کمی پائین‌تر آمده است.

این ستاره پژو را در ژنو ببینید

صندلی‌ها برای یک خودروی کامپکت غیر واقعی به نظر می‌رسند، اما صندلی‌های تطبیقی مناسب با پایه کشویی برای خودرو در نظر گرفته شده است. زمانی که خودرو وارد فاز رانندگی خودکار می‌شود، صندلیها به جلو و سمت پائین لغزیده و شرایط استقرار بهتری را برای کاربران ایجاد می‌کنند. در این وضعیت راننده و دیگر سرنشینان شرایط بهتری برای خواندن یا کار با سامانه‌های ارتباطی دارد.

این ستاره پژو را در ژنو ببینید

کاربران عقب هنگام تغییر وضعیت صندلی‌های جلو به حالت استراحت، فضای پای زیادی را از سرنشینان عقب نخواهند دزدید.

هوسان در این خصوص گفت: تجربه تلخ تغییر وضعیت صندلی‌های جلو در یک هواپیما به سمت عقب برای همگان ناخوشایند است و ما از تکرار آن در این مدل مفهومی اجتناب کردیم.

 طراح داخلی این خودرو نیز در این خصوص گفت: در اینستینکت از موادی استفاده کردیم که مردم در خانه‌هایشان مشابه آن را خواهند یافت. پارچه صندلی‌ها از همان‌هایی که روی مبل خانه می‌بینید و و از لمسشان احساس خوشایندی خواهید داشت. روی درها و کف خودرو نیز از موادی با کیفیت مناسب و نرم استفاده شده است. استفاده از لایه نازک این مواد باعث کاهش وزن خالص خودرو شده است.

استفاده از مواد با کیفیت به جای پلاستیک بر اصالت خودرو افزوده است. پژو در این کانسپت از مواد گران به شکل هوشمندانه ای استفاده کرده است.

گام بعدی پژو استفاده برای ارتقاء استفاده از "آی-کاکپیت"ی است که این روزها در جهان معروف شده است. استفاده از ابزارهای هلوگرافیک سه بعدی، با ویژگی‌های گرافیک ساده و شفافیت بالا از دیگر ویژگی های این خودرو است.

در حالت رانندگی غیر خودکار، سطح باتری و سرعت و در حالت خودران مسافت طی شده و باقی مانده به نمایش درمی‌آید. یک صفحه نمایش بزرگ نیز برای راننده و سرنشین تعبیه شده است.

طراحی خارجی خودرو کاملا رویایی و خواستنی است. مدیران پژو اعلام کرده‌اند که قصد ساخت یک خودروی نرم و تا حد امکان ساده را داشته‌اند.

بخشی از نمای خارجی از پژو 504 ریویرا 1971 الهام گرفته شده و جلو پنجره نیز کمی ذهن را به سمت Andreau 402 سال 1936 می‌برد. ستون B در خودرو تعریف نشده و درها به صورت کتابی و در جهت مخالف یکدیگر  باز می‌شوند.

نگاه اولیه به پژو با چراغ‌های LED جدید زبان طراحی اولیه خودرو را تداعی می‌کند. در آینده رادار و حسگر نیز به سامانه خودرو  اضافه خواهند شد. سامانه قوی ارتباطی خودرو نیز کاملا خیره کننده به نظر می‌رسد. برای دیدن یک نمونه واقعی از این خودرو تا نمایشگاه ژنو صبر کنید.


نظرات

نظر شما

: : :


آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو





پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.