شناسه خبر : 423457
تاریخ انتشار :
اعلام آمادگی رسمی ۳ سازنده معتبر دنیا برای فروش هواپیما به ایران

اعلام آمادگی رسمی ۳ سازنده معتبر دنیا برای فروش هواپیما به ایران

قائم مقام وزیر راه در امور بین‌الملل از نامه‌نگاری شرکت‌های اروپایی و آسیایی برای احداث خطوط ریلی در ایران خبر داد و گفت: سه سازنده معتبر هواپیما در دنیا به‌طور رسمی برای فروش هواپیما به ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش خودرونگاران به نقل از تسنیم، اصغر فخریه کاشان اظهار کرد: سازندگان هواپیما که قبلا حاضر نبودند حتی یک کاغذ مکتوب به ما بدهند الان به طور رسمی اعلام آمادگی کرده‌اند تا برای فروش هواپیما با ایران وارد مذاکره شده و قرارداد منعقد کنند.

وی با اشاره به این‌که ATR فرانسه- ایتالیا، ایرباس فرانسه و بمباردیر کانادا از جمله این شرکت‌ها هستند، تصریح کرد: در بحث فرودگاهی نیز شرکت‌های فرانسوی٬ چینی و ایتالیایی با ارسال نامه رسمی اعلام آمادگی کردند که در فرودگاه‌های امام (ره)٬ مشهد٬ شیراز و اهواز سرمایه‌گذاری کنند. البته هنوز میزان سرمایه‌گذاری‌های آنها معلوم نیست چون ابتدا باید مشخصات پروژه‌ها مذاکره شود.

وی با بیان این‌که حجم پروژه‌های سرمایه‌گذاری در فرودگاه امام خمینی (ره) و مشهد به ترتیب 900 میلیون و 300 میلیون دلار است، افزود: شرکت‌هایی از ایتالیا٬ فرانسه و کره جنوبی برای همکاری‌ها در حوزه ریلی به ایران نامه‌نگاری و آمادگی خود را برای مذاکرات قراردادی در احداث خطوط ریلی  شیراز-بوشهر٬ رشت-آستارا و چابهار-مشهد اعلام کرده‌اند.

وی گفت: همچنین بلغارستان٬ اسلوواکی٬ ارمنستان و گرجستان برای ترانزیت کالاهای خود از مسیر ایران اظهار تمایل کرده‌اند.


نظرات

نظر شما

: : :


ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.