به گزارش خودرونگاران به نقل از دنیای اقتصاد، نیازی گفت: تولید تا پایان سال اول همکاری با 20 درصد داخلی سازی آغاز میشود و تا پایان سال دوم به 30 درصد، داخلی سازی خواهیم رسید.وی افزود: این شرکت از سال1384، نمایندگی انحصاری خودروهای سنگین را از رنو فرانسه گرفته و به مدت یکسال و نیم اقدام به تولید آنها در داخل کشور کرد ولی با تشدید تحریمها و قطع همکاری با شرکت رنو، اقدام به گرفتن نمایندگی رسمی و واردات کامیونهای تجاری با برند C&C از کشور چین بهعنوان جایگزین کرد.
وی افزود: بعد از رفع تحریمها و نهایی شدن برجام، شرکت رنو درصدد جبران برآمد و در همین راستا قرار است در آینده نزدیک، 3 مدل از محصولات جدیدرنو را وارد کشور کرده و در سال آینده نیز نسبت به تولید خودروهای سنگین این برند در ایران برنامهریزی کنیم.نیازی درباره موانع و مشکلات موجود صنعت خودروهای سنگین گفت: کاهش شدید قیمت نفت و محدود شدن منابع ارزی کشور و همزمان از دست رفتن بازار صادراتی در کشورهای همسایه مانند سوریه و عراق به علت ناامنی و جنگ در این کشورها طی سالهای اخیر، موجب افت شدید صنعت حملونقل در کشور شده است.وی افزود: اخیرا دولت طرحی را درباره واردات خودروهای سواری تصویب کرده مبنیبر اینکه افرادی که قصد واردات این خودروها را دارند باید 3 درصد مبلغ آن را به نمایندگی رسمی آن برند در کشور بپردازند تا این ماشینها از خدمات پس از فروش بهرهمند شوند. نیازی گفت: ما تقاضا داریم تا این موضوع درباره خودروهای سنگین نیز لحاظ شود و اجاز ه ورود غیررسمی آن به اشخاص فاقد صلاحیت داده نشود.