شناسه خبر : 429654
تاریخ انتشار :
جاده مخصوصی ها ۱۴۳هزار خودرو بیشتر تولید کردند
در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته

جاده مخصوصی ها ۱۴۳هزار خودرو بیشتر تولید کردند

خودرونگاران |تاره ترین گزارش ها از جداول آماری وازرت صنعت معدن و تجارت در بخش تولید جاده مخصوصی ها نشان می دهد که خودروسازان داخلی توانسته اند در مقایسه با هفت ماه سال جاری 143 هزار و 252 دستگاه خودرو بیشتر تولید کنند که این رقم معادل 26.1 درصد افزایش تولید را ثبت می کند .

بر اساس گزارش خودرونگاران، بر طبق درخواست وزیر صنعت معدن تجارت خودروسازان  قرار است پایان امسال رکود سال پیش را شکسته و تولید خودرو را از مرز یک میلیون خوردو نیز بیافزایند .

بر همین اساس  در هفت ملاه سپری شده از سال جاری خودورسازان در تولید انواع خودرو از مرز ۶۰۰ هزار دستگاه گذشته و از ۵۴۸ هزار و ۱۷۵ دستگاه در هفت ماهه نخست سال گذشته به ۶۹۱ هزار و ۴۲۷ دستگاه رسیده است.

تولید انواع سواری در هفت ماهه نخست امسال افزایش ۲۷ درصدی داشته و از ۵۰۲ هزار و ۷۶۳ دستگاه در مدت مشابه سال گذشته به ۶۳۸ هزار و ۵۹۹ دستگاه رسیده است.

هفت ماهه نخست امسال تولید انواع وانت نیز با رشد ۱۸ درصدی همراه بوده و از ۳۸ هزار و ۲۵۵ دستگاه در مدت مشابه سال گذشته به ۴۵ هزار و ۱۵۷ دستگاه افزایش یافته است.

همچنین تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس نیز ۱۷.۹ درصد رشد داشته و از ۳۹۱ دستگاه در هفت ماهه نخست سال گذشته به ۴۶۱ دستگاه رسیده است.

در این مدت تولید انواع اتوبوس هم با افزایش ۲۶ درصدی همراه بوده و از ۴۱۲ دستگاه در هفت ماهه نخست سال گذشته به ۵۱۹ دستگاه افزایش یافته است.

تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده نیز ۵.۳ درصد رشد داشته و از ۶۳۵۴ دستگاه در هفت ماهه نخست سال گذشته به ۶۶۹۱ دستگاه رسیده است.


کلید واژگان
نظرات

نظر شما

: : :


ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.