شناسه خبر : 429777
تاریخ انتشار :
پراید و پژو بازهم ماندنی شدند
تکذیب خبر "توقف تولید پژو ۴۰۵ و پراید"

پراید و پژو بازهم ماندنی شدند

خودرونگاران | در حالی که مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت روز گذشته خبر از توقف تولید دو خودروی پژو 405 و پراید تا پایان امسال داده بود اما در دقایقی پیش وزارت صنعت معدن و تجارت این خبر را تکذیب کرد.

به گزارش خودرونگاران در  اطلاعیه ای که روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این خصوص  منتشر کرده است  نوشته است : خبری با مضمون " توقف تولید خودروهای پژو 405 و پراید تا پایان سال 95 " به نقل از بهروز ریاحی مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت درخروجی برخی رسانه ها قرار گرفت که در این رابطه ذکر نکاتی حایز اهمیت است.

نخست اینکه در مجموعه مشاوران وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت سمتی با عنوان مشاور عالی تعریف نشده است و جناب ریاحی مشاور وزیر است و سخنان و موضع گیری های ایشان درباره "توقف تولید خودروهای پژو 405 و پراید" صرفا نظر شخصی بوده و هیچ ارتباطی با سیاست گذاری ها و مصوبات وزارت صنعت، معدن و تجارت ندارد.

نکته دوم اما این است که گویا جناب ریاحی با ظن و گمان درباره این تصمیم صحبت کردند ، اما رسانه محترم مصاحبه کننده با ایشان به گونه ای بازتاب داد گویی این تصمیم قطعی و حتمی است و این برداشت و بازتاب ناصحیح بوده است.

قطعا مواضع رسمی وزارتخانه درباره موضوعات مختلف از سوی معاونین ذیربط  و یا سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اطلاع رسانی خواهد شد.

شاید اگر در خصوص موضوع توقف تولید  پراید و پژو کمی به عقب بازگردیم تا کنون بیش از سه بار زمان های متفاوتی برای  توقف تولید این دو خودرو عنوان شده است  و هر بار مدیران این دو خودروسازی به دلایل مختلف این زمان را به تعویق انداخته اند. به گونه ای که از آخرین وعده ها پایان  سال گذشته بود . حال این بار زمان جدید برای خروج این دو خودرو را بهروز ریاحی  مشاور عالی وزیر صنعت  اعلام کرده و گفته است که تا پایان سال جاری دو خودروی مذکور باید از خطوط  تولید ایران خارج شوند .

البته به نظر می رسد با ورود خودروهای جدیدی که رنو و پژو قرار است با همکاری داخلی ها بسازندعمر تولید این دو خودرو به سر خواهد رسید. ولی با توجه به دلایلی که هر بازار سوی مدیران دو خودروساز عنوان می شود خروج آنها را با اما و اگر مواجه کرده است و با این اطلاعیه وزارت صنعت معدن و تجارت مشخص شده است که پراید و پژو 405 همچنان در خطوط تولیدی ماندنی شده اند.


کلید واژگان
اخبار مرتبط
یک بام و چند هوای مسوولان برای خروج دو محصول
یک بام و چند هوای مسوولان برای خروج دو محصول
خودرونگاران|خودرو همان قدر که برای مردم جذاب است گویا برای مسوولان کشور هم جذاب است که هر از گاهی مسوولان کشوری در این خصوص اظهار نظر می کنند . کمتر ...

آیا کیفیت پراید بهتر شده است؟
آیا کیفیت پراید بهتر شده است؟
خودرونگاران- کیفیت دو خودروی پراید و وانت نیسان همچنان در پایین‌ترین حد است.

کیفیت پراید و وانت نیسان افزایش یافته است
دبیر انجمن خودروسازان:
کیفیت پراید و وانت نیسان افزایش یافته است
خودرونگاران- به گفته دبیر انجمن خودروسازان ایران، با پروژه‌های اجرا شده در سال‌های اخیر کیفیت دو خودروی پراید و وانت نیسان افزایش یافته و این خودروها ...

الزام خودروسازان به تأمین استاندارد یورو ۵ از ابتدای سال آینده
پراید و پژو 405 متوقف می‌شود؟
الزام خودروسازان به تأمین استاندارد یورو ۵ از ابتدای سال آینده
خودرونگاران -قائم مقام مرکز مطالعات و استراتژیک سایپا در مورد الزام خودروسازان با تأمین استاندارد یورو ۵ از ابتدای سال آینده گفت: مصوبه دولت فقط برای ...

نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.