شناسه خبر : 430024
تاریخ انتشار :
یک بام و چند هوای مسوولان برای خروج دو محصول

یک بام و چند هوای مسوولان برای خروج دو محصول

خودرونگاران|خودرو همان قدر که برای مردم جذاب است گویا برای مسوولان کشور هم جذاب است که هر از گاهی مسوولان کشوری در این خصوص اظهار نظر می کنند . کمتر از یک هفته پیش بود که محمد نعمت زاده به عنوان عالی ترین مقام مسوول صنعتی – دولتی رسما اعلام کرد که هیچ تصمیمی برای خروج پراید و 405 ندارد و حتی با یادآوری خاطره حذف پیکان از خط تولید ایران خودرو گفت:« من مخالف حذف برند پیکان بودم، قرار نیست تا پایان امسال تولید خودرویی متوقف شود، اما در کل ما برنامه توقف تولید پلت فرم های قدیمی و جایگزینی آنها با پلت فرم های ارتقا یافته و جدید را داریم»

البته بحث خروج پراید و 405 که چند وقتی بود  به کما رفته بود را مشاور وزیر صنعت زنده کرد و زمانی که در نمایشگاه مطبوعات حاضر شد با گفتن این که این دو خودرو تا پایان سال از خط تولید خارج می شوند، ماجرای جذاب خروج خودروهای قدیمی و جایگزینی خودروی جدید را بر سر زبانها انداخت تا این که وزیر پرونده این حذف و اضافه ها را با اعلام موضع رسمی اش در همان نمایشگاه بست . 
اما گویا قرار نیست این پرونده همیشه بسته باقی بماند و امروز سیدحسین هاشمی  استاندار تهران  در اظهار نظری همان صحبت های مشاور وزیر صنعت را تکرار کرده و گفته است : «خودروهای تولیدشده در کشور باید از این به بعد با استاندارد یورو٤ یا یورو٥ به تولید برسند و زیر این استاندارد نباید خودرویی وارد بازار شود. بنا بر آن است که خطوط تولید خودروسازان نوسازی یا برای تولید محصول جدید اصلاح و محصولات قدیمی نیز از رده خارج شوند. تا آخر امسال بنا به تصمیمی که گرفته شده، پراید و ٤٠٥ از خط تولید خارج می‌شوند و محصولات جدیدی جایگزین این دو محصول خواهد شد.»
وی حتی تاکید کرده است:«خودروهای تولیدشده در کشور باید از این به بعد با استاندارد یورو٤ یا یورو٥ به تولید برسند و زیر این استاندارد نباید خودرویی وارد بازار شود. سوخت این خودروها نیز بهتر است ارتقا یابد تا با افزایش استاندارد تولید خودرو و سوخت، هوای تهران و سایر کلان‌شهرها بهبود یابد. خودروسازانی نیز نظیر ایران‌خودرو، سایپا و بهمن که در تهران استقرار دارند مذاکراتی را برای جایگزینی محصولاتشان آغاز کرده‌اند که امیدوارم به نتیجه برسند و زودتر محصولات جدید خود را روانه بازار کنند.


کلید واژگان
نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.