یک بام و چند هوای مسوولان برای خروج دو محصول
خودرونگاران|خودرو همان قدر که برای مردم جذاب است گویا برای مسوولان کشور هم جذاب است که هر از گاهی مسوولان کشوری در این خصوص اظهار نظر می کنند . کمتر از یک هفته پیش بود که محمد نعمت زاده به عنوان عالی ترین مقام مسوول صنعتی – دولتی رسما اعلام کرد که هیچ تصمیمی برای خروج پراید و 405 ندارد و حتی با یادآوری خاطره حذف پیکان از خط تولید ایران خودرو گفت:« من مخالف حذف برند پیکان بودم، قرار نیست تا پایان امسال تولید خودرویی متوقف شود، اما در کل ما برنامه توقف تولید پلت فرم های قدیمی و جایگزینی آنها با پلت فرم های ارتقا یافته و جدید را داریم»
البته بحث خروج پراید و 405 که چند وقتی بود به کما رفته بود را مشاور وزیر صنعت زنده کرد و زمانی که در نمایشگاه مطبوعات حاضر شد با گفتن این که این دو خودرو تا پایان سال از خط تولید خارج می شوند، ماجرای جذاب خروج خودروهای قدیمی و جایگزینی خودروی جدید را بر سر زبانها انداخت تا این که وزیر پرونده این حذف و اضافه ها را با اعلام موضع رسمی اش در همان نمایشگاه بست .
اما گویا قرار نیست این پرونده همیشه بسته باقی بماند و امروز سیدحسین هاشمی استاندار تهران در اظهار نظری همان صحبت های مشاور وزیر صنعت را تکرار کرده و گفته است : «خودروهای تولیدشده در کشور باید از این به بعد با استاندارد یورو٤ یا یورو٥ به تولید برسند و زیر این استاندارد نباید خودرویی وارد بازار شود. بنا بر آن است که خطوط تولید خودروسازان نوسازی یا برای تولید محصول جدید اصلاح و محصولات قدیمی نیز از رده خارج شوند. تا آخر امسال بنا به تصمیمی که گرفته شده، پراید و ٤٠٥ از خط تولید خارج میشوند و محصولات جدیدی جایگزین این دو محصول خواهد شد.»
وی حتی تاکید کرده است:«خودروهای تولیدشده در کشور باید از این به بعد با استاندارد یورو٤ یا یورو٥ به تولید برسند و زیر این استاندارد نباید خودرویی وارد بازار شود. سوخت این خودروها نیز بهتر است ارتقا یابد تا با افزایش استاندارد تولید خودرو و سوخت، هوای تهران و سایر کلانشهرها بهبود یابد. خودروسازانی نیز نظیر ایرانخودرو، سایپا و بهمن که در تهران استقرار دارند مذاکراتی را برای جایگزینی محصولاتشان آغاز کردهاند که امیدوارم به نتیجه برسند و زودتر محصولات جدید خود را روانه بازار کنند.