شناسه خبر : 430270
تاریخ انتشار :
تشدید برخورد با رانندگان متخلف
وزیر راه به متخلفان جاده ای اولتیماتوم داد

تشدید برخورد با رانندگان متخلف

خودرونگاران- عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در هشتادمین نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها که صبح امروز برگزار شد خواهان برخورد قاطع و افزایش نطارت و کنترل به تخلفات رانندگان متخلف شد و گفت: من همیشه موافق برخورد قاطع با رانندگان متخلف هستم و باید با آنها برخورد قاطع شود به طور قطع سپهتن باید خلاء تبادل اطلاعات را پر کند.

به گزارش خودرونگاران  ، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس زائرین در محور اقلید گفت: مهمترین نکته داشتن نگاه سیستمی در این حادثه به منظور جلوگیری از درصد تکرار آن در آینده و توجه به ایمنی و آموزش سیستمی به کمیسیون‌های ایمنی راه‌های استان‌ها با هدف بررسی سانحه حتی در سطح استانی و منطقه‌ای است.


وی پس از استماع گزارش حادثه اتوبوس زائرین در محور اقلید که منجر به کشته شدن ۲۸ نفر از مسافران این اتوبوس شد اظهار داشت: مهمترین نکته داشتن نگاه سیستمی در این حادثه به منظور جلوگیری از درصد تکرار آن در آینده و توجه به ایمنی و آموزش سیستمی به کمیسیون‌های ایمنی راه‌های استان‌ها با هدف بررسی سانحه حتی در سطح استانی و منطقه‌ای است.

وی افزود: رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با همکاری پلیس راهور برنامه زمان‌بندی نصب سامانه سپهتن را تهیه و مدت زمان لازم برای تجهیز راه‌های شریانی به این سامانه را مشخص کند. در روند تجهیز جاده‌ها به سامانه سپهتن به طبع نقاط ضعف این سامانه شناسایی و مرتفع خواهد شد.

آخوندی با اشاره به تاثیر مستندسازی سوانح رانندگی طی سه سال اخیر تاکید کرد: بهتر است با دایر کردن کارگاه‌های آموزشی استانی یا منطقه‌ای و فعال کردن دانشگاه‌ها، توان تجزیه و تحلیل سوانح افزایش یابد.



ممنوعیت تردد اتوبوس های درجه دو و سه

رئیس کمیسیون ایمنی راه‌های کشور به رفع نقاط پر تصادف در سطح راه‌های کشور اشاره کرد و گفت: اگرچه دستورالعمل شناسایی نقاط پرسانحه صادر شده است لذا با توجه به کمبودهای مالی باید رفع این نقاط از طریق زمان‌بندی مناسب تعقیب شود. همچنین مساله ممنوعیت تردد اتوبوس‌ها از جاده‌های درجه دو و سه شاید مشکل باشد اما بهتر است علاوه بر معرفی راه‌های پرخطر به شرکت‌های حمل و نقل مسافر، در ادامه نظارت و کنترل تشدید شود.

وی در ادامه راه‌های روستایی را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: با روند افزایشی توسعه راه‌های روستایی در کشور میزان تصادفات در این جاده‌ها نیز به دلیل خلوتی و قابلیت رانندگی با سرعت بیشتر و استقرار کمتر پلیس رو به افزایش است، که باید مورد بررسی قرار گیرد. بهتر است سیستم کنترلESC اتوبوس‌ها در کارگروه مربوطه بحث شود و برمبنای استانداردهای موجود مورد بررسی قرار گیرد. همچنین پیشنهاد همکاری مشترک وزارتخانه‌های بهداشت‌ودرمان و راه‌وشهرسازی برای مطالعه محل استقرار مراکز تروما نیز بسیار پرهزینه خواهد بود اما حداقل می‌توان با تهیه نقشه اولیه جانمایی و نقاط خلع را شناسایی کرد.

در این مقرر شد تا مجموعه فرایندهای مرتبط با فعالیت اتوبوس‌های مسافری و اجرایی شدن راهکارهای مصوب مورد تائید و بازینی قرار گیرد

همچنین مقرر شد تا برای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه اقلید ، رویکرد سیستمی اتخاذ شود و به تقویت کل سیستم به‌صورت جامع توجه شود. همچنین برنامه زمان‌بندی سامانه سپهتن برای پایش تردد ناوگان حمل‌ونقل عمومی توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پلیس راهور ارائه و مشخص شود در چه بازه زمانی شبکه راه‌های شریانی تحت پوشش قرار می‌گیرند.

در هیمن حال مقرر شد تا دبیرخانه کمیسیون با جمع‌بندی نتایج گزارش‌های تحلیلی تصادف‌ها نسبت به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در استان‌ها یا در سطح منطقه برای آموزش توان تحلیل و تجزیه تصادف‌های رانندگی اقدام لازم به عمل آورد ضمن اینکه استان‌ها در این رابطه از توان مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی استان بهره‌گیری کنند.

بر اساس این گزارش و با توجه به ابلاغ شیوه‌نامه شناسایی نقاط پر تصادف با تشکیل کارگروه نسبت به تهیه لیست راه‌های پرخطر اقدام و مراتب به شرکت‌های مسافربری جهت انتخاب مسیر تردد ناوگان به‌ویژه برای محورهای فرعی درجه دو سه که میزان تصادفات آن‌ها رو به افزایش است اعلام گردد.

در همین حال باید موضوع استاندارد ESC ﴿کنترل پایداری الکترونیک﴾برای اتوبوس‌ها در کارگروه ناوگان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.در مورد تهیه نقشه جانمایی مراکز تروما مطالعات لازم با مشارکت وزارت بهداشت و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای انجام‌گرفته و تبادل اطلاعاتی لازم برای شناسایی نقاط خلأ صورت پذیرد.

براساس این گزارش این کمیسیون مصوب کرد تا با شرکت‌های مسافربری که مرتکب تخلف شده‌اند برخورد جدی و قاطع از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای صورت گرفته و به کلیه شرکت‌های حمل‌ونقل و در سطح عموم اطلاع‌رسانی شود.

اخبار مرتبط
بایدها و نبایدهای رانندگی در دنیا
بایدها و نبایدهای رانندگی در دنیا
خودرونگاران- گسترش و تنوع خودروهای تولید شده در دنیا که می توانند با سرعت های غیر متعارف حرکت کنندموجب شده تا قوانین رانندگی نیز بنا به شرایط و ...

قطعا شرایط اخذ گواهینامه سخت می شود
وزیر راه و شهرسازی
قطعا شرایط اخذ گواهینامه سخت می شود
خودرونگاران- وزیر راه و شهرسازی از پیگیری وزارت راه و شهرسازی از قطعی بودن سختگیری در صدور گواهینامه در سه ماه اخیر در کمیسیون ایمنی راه‌ها خبر داد ...

لایحه شورای عالی ایمنی حمل و نقل کشور در کمیسیون عمران مجلس تصویب شد
لایحه شورای عالی ایمنی حمل و نقل کشور در کمیسیون عمران مجلس تصویب شد
خودرونگاران- سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از بررسی و جمع‌بندی لایحه شورای عالی ایمنی حمل و نقل کشور در کمیسیون متبوعش خبر داد.

افزایش ایمنی ناوبری حمل‌ونقل جاده‌ای با تجاری‌سازی سامانه‌های ناوبری
افزایش ایمنی ناوبری حمل‌ونقل جاده‌ای با تجاری‌سازی سامانه‌های ناوبری
خودرونگاران- پژوهشگران کشور با طراحی و ساخت سامانه‌های ناوبری و مسیریابی برای حمل‌ونقل جاده‌ای موفق به تجاری‌سازی این محصولات شده است.

اپلیکیشن های حمل و نقلی برای کاهش معضل تک سرنشینی در کشور
اپلیکیشن های حمل و نقلی برای کاهش معضل تک سرنشینی در کشور
خودرونگاران- این روزها بر تعداد اپلیکیشن های موبایلی در حال افزایش است و به نظر می رسد حمل و نقل شهری به خوبی جایگاه خود را در میان دوست داران طبیعت ...

نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.