شناسه خبر : 432337
تاریخ انتشار :
ماموت، ۵۰۰۰ کشنده سنگین فرسوده را نو می کند
شروع رسمی نوسازی ناوگان جاده‌ای

ماموت، ۵۰۰۰ کشنده سنگین فرسوده را نو می کند

خودرونگاران- داوود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری با بیان این‌که یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های صورت گرفته در کشور نوسازی ناوگان جاده‌ای فرسوده به حساب می‌آید، از آغاز رسمی این فرآیند با همکاری سازمان راهداری، شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و یکی از شرکت‌های خودروساز داخلی خبر داد.

 به گزارش خودرونگاران، وی  در مراسم آغاز نوسازی ناوگان با اشاره به مصوبات دولت در حمایت از نوسازی ناوگان جاده‌ای، اظهار کرد: در طول دو سال گذشته با توجه به این مصوبات ما مذاکرات گسترده‌ای را با شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت داشته‌ایم که با اخذ مجوزهای لازم از شورای اقتصاد اجرای این تصمیم‌ها به‌طور رسمی در دستور کار قرار می‌گیرد.
به گفته وی، در حال حاضر ۶۵ هزار دستگاه ناوگان با سن بالاتر از ۳۵ سال در جاده‌های ایران فعال هستند که برای نوسازی آنها اعتباری دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری در نظر گرفته شده که به‌طور میانگین به هر دستگاه ۴۲ هزار دلار کمک هزینه نوسازی پرداخت خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در حال حاضر ایران باید براساس تعهدات بین‌المللی خود نسبت به کاهش مصرف سوخت و آلاینده‌ها اقدام کند، اعلام کرد: ما در این چارچوب برنامه‌ریزی کردیم که ظرف پنج تا شش سال اینده مصرف سوخت با نوسازی ناوگان به شکل قابل توجهی کاهش یابد که در حال حاضر نقطه آغاز آن با نهایی شدن قراردادی با یکی از شرکت‌های داخلی اجرایی شده و در گام‌های بعدی دیگر شرکت‌های داخلی نیز وارد این حوزه خواهند شد.
رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در جریان انعقاد این قرارداد با حضور وزیر راه و شهرسازی در کارخانجات ماموت در استان البرز، گفت: قراردادی بین سازمان راهداری و حمل ونقل، شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و شرکت ماموت روز یکشنبه منعقد شد تا بر اساس آن کشنده های فرسوده بالای ۳۵ سال با کشنده های نو تعویض شود. براساس مصوبات موجود، وزارت نفت و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مکلف به نوسازی ناوگان فرسوده جاده‌ای از محل درآمدهای ناشی از صرفه جویی مصرف سوخت شده‌اند که امروز قرارداد نوسازی بخشی ازاین ناوگان جاده ای توسط ماموت به امضا می‌رسد.
وی با بیان اینکه طبق مصوبه شورای اقتصاد باید ۶۵ هزار دستگاه ناوگان فرسوده جاده‌ای نوسازی شوند گفت: این نوسازی ناوگان جاده‌ای با اعتبار۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار انجام می‌شود که به صورت متوسط هزینه نوسازی هر دستگاه چیزی حدود ۴۲ هزار دلار تخمین زده می‌شود که البته این رقم برای خودروهای سبک و سنگین متفاوت خواهد بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پرداخت ۴۲ هزار دلار یارانه به هر دستگاه کشنده برای نوسازی این ناوگان از محل درآمدهای ناشی از صرفه‌جویی سوخت تامین می شود.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه ۱۲۰ هزار دستگاه ناوگان جاده‌ای فرسوده در کشور در حال تردد هستند گفت: جمهوری اسلامی ایران متعهد شده است که برای کاهش آلودگی و کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای اقدام به نوسازی ناوگان جاده‌ای کند. از لیزینگ شرکت ماموت برای نوسازی ناوگان جاده‌ای استفاده می‌شود.
قرارداد نوسازی ۵ هزار کشنده سنگین با وزیر راه و شهرسازی و داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی میان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و شرکت ماموت به صورت لیزینگ امضا شد.


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.