شناسه خبر : 432391
تاریخ انتشار :
تندر ٩٠، محبوب پر حاشیه
خودروهای موفق بازار کدامند (۱)

تندر ٩٠، محبوب پر حاشیه

خودرونگاران- هنگامی که برای نخستین بار موضوع ساخت یک پلت فرم مشترک بین دو خودروساز با یک برند خارجی مطرح شد ، ایده تولید خودروی X90بر سر زبانها افتاد و بعد از نهایی شدن قرارداد این خودرو اقدامات اولیه در حال انجام بود که عمر دولت اصلاحات تمام شد و دولت نهم بر سر کار آمد در آن زمان علی طهماسبی وزیر صنایع و معادن وقت که پیش از این در مرکز پژوهش های مجلس بود،به دلایلی خواهان تغییرات گسترده درقرارداد این پروژه شد.

به گزارش خودرونگاران، ایرادات وزیر صنایع و معادن دولت نهم و حمایت نمایندگان مجلس هفتم کار را به جایی رساند که حتی برخی فعالان تصور میکردند این همکاری امکان پذیر نخواهد بود و باید پرونده تولید مشترک را بست. 
با همه این احوال و ایرادات که حتی به تغییر نام این خودرو هم رسید بالاخره پروژه X90 به L90 و در نهایت تندر 90 تبدیل شد و در مدلهای مختلف روانه بازشد . 
این خودرو که همچون دو پروژه دیگر به بهانه تولید خودروی ارزان قیمت و جایگزین پیکان مطرح شده بودند برای این که هم به تعهد جایگزینی خودرویی در سطح قیمت پیکان عمل کرده باشد و هم بتواند در رنج قیمت متفاوت وارد بازار شود در چند آپشن روانه بازار شد که پر آپشن ترین مدل آن همان مدل E2 است که نسبت به سایر مدلها از استقبال بیشتری نیز برخوردار بوده است .
از زمان ورود ال 90 یا همان تندر 90 به داخل کشور مدت زمان زیادی نگذشته است (در مقایسه با سایر محصولات) ولی در همین چند سال، محبوبیت زیادی نصیب این خودرو شده تا تقریبا در هر مقایسه حتی با تولیدات رده بالاتر نیز پای ثابت جمع به حساب آید! 
تندر 90 در زمان عرضه به بازار باید به عنوان خودرویی کاملا اقتصادی و مردمی با برچسب قیمتی در حدود 12 میلیون تومان در اختیار عموم قرار می گرفت ولی رفته رفته و با در نظر گرفتن اوضاع اقتصادی و تورم، هم اکنون مدل فول این خودرو در بازار آزاد در خط مرزی 40 میلیون تومان معامله می شود. 
در حال حاضر دو انتقاد عمده به تندر 90 وارد است که مطمئنا باتوجه به آن ها می توان این خودرو را به راحتی بدل به موفق ترین خودروی داخلی در کنار بزرگانی همچون پژو 206 کرد. 
رنو/داچیا پس از معرفی نسل اولیه لوگان که ذاتا خودرویی ارزان و اقتصادی بود، در همان سال نخست به سرعت دست به تغییر چهره آن زد و با برخی تغییرات جزئی در نمای عقب، داخل اتاق و جلوپنجره، مشکلات مدل اولیه را بر طرف کرد.
قوای محرکه و سازه مستحکم این خودرو چنان سایه بر نقاط قابل بهبود آن انداخته که اکثر صاحب نظران هماهنگی کامل موتور و جعبه دنده آن را که از رقبای خود، یک قربانی می سازد بر برخی موارد در این خودرو ارجح می دانند! 
اما در مجموع می توان با همان تغییرات بسیار جزئی در بدنه و کابین وجهه این خودرو را حتی بهتر از قبل کرد.موتور 1.6 لیتری به کار رفته در تندر 90 با قدرت 105 اسب بخاری خود به لطف وزن کم تر و جعبه دنده سریع، سرعت این خودرو را تنها در 10.5 ثانیه از سکون به تندی 100 کیلومتر در ساعت می رساند که بهترین در گروه است. 
در مجموع همچنان این خودرو یکی از بهترین گزینه ها برای خرید به حساب می آید به شرطی که چندان اهل زیبایی چهره خودروی خود نباشید.


کلید واژگان
اخبار مرتبط
رانا ، موفق پر حاشیه
خودروهای موفق بازار کدامند ؟(3)
رانا ، موفق پر حاشیه
خودرونگاران- زمانی که پیکان از خط تولید ایران خودرو خداحافظی کرد ، مدیرعامل وقت آبی پوشان قول داد تا خودرویی داخلی ساز را جایگزین پیکان ٤٠ساله کند .

پژو ۲۰۶ صندوق دار وی ۸، خانواده دوست محبوب
خودروهای موفق بازار کدامند ؟(2)
پژو ۲۰۶ صندوق دار وی ۸، خانواده دوست محبوب
خودرونگاران- سابقه همکاری شیر فرانسوی با ایران دو رقمی شده و دیگر برخی پژو فرانسه را بعنوان یار دیرینه صنعت خودروسازی ایران میخوانند که همیشه پای ...

معرفی تندر 90 جدید شرکت ایران خودرو با نام تندر 90 پلاس
معرفی تندر 90 جدید شرکت ایران خودرو با نام تندر 90 پلاس
خودرونگاران- گروه صنعتی ایران خودرو در نظر دارد خودروی جدید "تندر 90 پلاس" را به زودی روانه بازار مصرف کند.

مقایسه دو خودرو رنو ساندرو و تندر 90 اتوماتیک
مقایسه دو خودرو رنو ساندرو و تندر 90 اتوماتیک
خودرونگاران- دو خودرو تندر 90 و ساندرو محصول شرکت رنو فرانسه هستند که در ایران نیز مونتاژ و در برخی ویژگی ها باهم شباهت هایی دارند.

تندر ۹۰ دست دوم در بازار چند؟
تندر ۹۰ دست دوم در بازار چند؟
خودرونگاران -قیمت روز انواع سواری تندر 90 دست دوم در بازار تهران اعلام شد.

نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.