شناسه خبر : 434230
تاریخ انتشار :

قرارداد نهایی رنو دوباره در غرفه نمایشگاه امضا می شود؟

خودرونگاران- تفاهمنامه رنو در حالی در غرفه نمایشگاه خودرو پاریس به امضا رسید که بعد از گذشت بیش از 6 ماه از آن تاریخ هنوز نهایی و به قرارداد تبدیل نشده است.

به گزارش خودرونگاران به نقل از میزان، تفاهمنامه بی سر و صدای رنو و ایدرو در حالی در غرفه این شرکت در نمایشگاه خودرو پاریس آن هم با حضور نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و معظمی رییس ایدرو به یک بمب خبری تبدیل شد که آن طرف نه خبری از وزیر صنعت طرف فرانسوی بود و نه معاون وزیر بلکه بالاترین مقام رسمی رنویی ها در آن جلسه مدیرعامل شرکت بود و در مقابل تیم تکمیل طرف ایرانی با حضور در غرفه رنو تفاهمنامه امضا کردند و عکس یادگاری گرفتند.

 
از آن روز بیش از 6 ماه گذشته و قراردادی که قرار بود تا پایان سال 96 به امضا برسد، حال به سال جدید ارث رسیده و باید دید چه زمانی نهایی و اجرایی خواهد شد.
 
قراردادی که حداقل در کوتاه مدت نه دولت را کوچک و نه بخش خصوصی را تقویت می کند و البته در نگاه مثبت رقابت را در بین خودروسازان بیشتر و تنوع و کیفیت محصولات را برای مشتریان داخلی بیشتر می کند.

 

14 فروردین امسال خبر نهایی شدن قرارداد رنو تا 2 هفته دیگر از سوی معظمی معاون وزیر صنعت و رییس هیئت عامل ایدرو رسانه ای شد و برخی از کارشناسان هم این مهم را تصدیق کردند اما در مقابل سکوت معنادار مدیران عامل سایپا و ایران خودرو در مورد این قراداد همچنان ادامه دارد.
 
آنطور که معظمی در میان کارکنان سازمان گسترش در مراسم آغاز سال کاری جدید گفته: ابتدای سال ۹۶ بحث هلی کوپتر را با روس ها نهایی کردیم ، بحثی که کشور سال های طولانی دنبال می کند ، در سال گذشته بحث قرارداد رنو بود که به دلیل طولانی شدن مذاکرات موفق نشدیم که قرار داد را تا یایان سال ۹۵ امضا کنیم و ان شاءالله در این دوهفته کاری قرارداد را امضاء می کنیم.
 
گفتنی است معظمی پیش از این نیز در مورد جزییات این قرارداد در 24 اسفندماه سال گذشته گفته بود: در مدتی که اعلام شده ایدرو با رنو برای تولید خودرو قرارداد می بندد دل نگرانی ها از سوی نمایندگان مجلس، نهادهای نظارتی مطرح شده که در همه موضوعات تخصصی و کارشناسی که ارائه شده توجه خاص گردیده و شاید بخشی از زمان مذاکرات به همین دلیل طولانی شده است.
 
حال با توجه به نزدیک بودن نمایشگاه بین المللی خودرو شانگهای و حضور رنو در این نمایشگاه باید دید باز هم برای نهایی شدن قرارداد ایدرو با این شرکت، طرف ایرانی با تمام قوا به غرفه رنو در این نمایشگاه می رود و امضا نهایی قرارداد آنجا انجام می شود و یا اینبار نعمت زاده با کوله باری از تجربه، شان کشور و جایگاه خود را بیشتر رعایت کرده و در شرایطی مناسب و با حضور همتای فرانسوی خود نمایشگاه شانگهای را قدم می زند و خودکار امضا قرارداد را می چرخاند.
 

کلید واژگان
نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.