خودرونگاران_هیوندای کمکم به عنوان یکی از رهبران جدید صنعت خودرو در حوزه تولید خودروهای پرفورمنس (عملکردگرا) شکل میگیرد. این شرکت کرهای اکنون طیف گستردهای از خودروهای اسپرت با برند N را در اختیار دارد و در حال آماده شدن برای ورود به بخش عملکرد الکتریکی با مدلهای پیشنمایششده است.
به گزارش خودرونگاران به نقل از دنیای اقتصاد، چانگ، مدیرعامل جهانی این برند، اخیرا در جریان یک رویداد معرفی سدان الکتریکی آیونیک 6 گفتوگویی با رسانهها داشت. او اعتراف کرد که پورشه 911 برای او بسیار خاص است. تا حدودی میتوانیم شاهد الهامگیری 911 در هیوندای آیونیک 6 باشیم. در حالی که این دو خودرو مفاهیم بسیار متفاوتی دارند – یکی یک خودروی اسپرت با سوخت احتراقی برای افراد خالص و دیگری یک سدان با باتری است – البته شباهتهایی نیز بین آنها وجود دارد. درحالیکه 911 از نظر پیشرانهها همه چیز را سنتی نگه میدارد، هیوندای قصد دارد با بخش N خود به سمت عصر الکتریکی حرکت کند. چانگ افزود: ما به دنبال خودروهای با کارآیی بالا پایدار هستیم. کانسپت RN22e را میتوان بهعنوان یک نسخه عملکردی با برند N از آیونیک 6مشاهده کرد، درحالیکه N ویژن 74 از هیوندای کوپه 1974 الهام گرفته و بر پیشرانه قدرتمند پیل سوختی هیدروژنی متکی است.