شناسه خبر : 567338
تاریخ انتشار :
سرنوشت نامشخص عرضه چهارشنبه 28دی‌ماه دنا در بورس کالا

سرنوشت نامشخص عرضه چهارشنبه 28دی‌ماه دنا در بورس کالا

خودرونگاران_ شنیده ها حاکی از آن است که ایران خودرو برنامه عرضه 5هزار دستگاه خودرو دنا دیگر را علاوه بر عرضه روز یکشنبه 25 دی ماه، برای روز چهارشنبه 28 دی ماه ارائه کرده است. حال در شرایطی که سازمان بورس و وزارت صمت بر سر عرضه یکشنبه اختلاف نظر داشتند، مشخص نیست که آیا دومین عرضه دنا در هفته جاری با توجه به تقویم منظم بورس کالا برگزار خواهد شد یا خیر؟

به گزارش خودرونگاران، علی رغم درخواست ایران خودرو از بورس کالا مبنی بر عدم انجام معاملات خودرو دنا پلاس دستی در بورس کالا در تاریخ یکشنبه 25 دی ماه، مدیر نظارت به بورس‌های این سازمان اعلام کرد که یکشنبه دنا پلاس در بورس کالا عرضه خواهد شد. در این معاملات قرار است 5هزار دنا پلاس دنده ای در حالی با قیمت پایه 189.5 میلیون تومانی عرضه شود که قیمت دنا پلاس دنده ای در بازار به حدود 650 میلیون تومان رسیده و این مرحله از عرضه این خودرو به همراه عرضه در روز چهارشنبه 28 دی ماه می تواند تاثیر قابل توجهی روی تعدیل قیمت این خودرو در بازار داشته باشد. همچنین کانال «خرید خودرو از بورس کالا» در بستر فضای مجازی نظرسنجی برگزار کرده تا بازه احتمالی خرید این خودرو مشخص شود که بازه قیمتی 300 تا 400 میلیون تومان و 400 تا 450 میلیون تومان بیشترین رای را دریافت کرده اند. در صورت نهایی شدن معاملات در این بازه قیمتی، قیمت نهایی این خودرو با احتساب خواب پول تا موعد تحویل 27 اسفندماه حدود 150 تا 200 میلیون تومان کمتر از قیمت کنونی بازار این خودرو خواهد بود.

حال سوال مهم اینجاست که در برنامه عرضه 10 هزار دنا از طریق بورس کالا که می تواند به تعدیل قیمت بازار این خودرو کمک کند آیا وزارت صمت پس از اعلام مخالفت با معاملات روز 25 دی ماه، با معاملات روز 28 دی ماه این خودرو که شامل 5هزار دستگاه دیگر است نیز مخالفت خواهد کرد یا در مسیر تعدیل قیمت این خودرو قدم بر می دارد.
عرضه دو مرحله ای دنا در هفته جاری از طریق بورس کالا، فرصتی برای تعدیل قیمت نامعقول این خودرو در بازار و تعیین قیمت واقعی بر اساس تقاضا از طریق بورس کالا و کوتاه کردن دست دلالان از فرصت سود بیش از 400 میلیون تومانی است.

 


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.