به گزارش خودرونگاران، محمدعلی تیموری در توضیح استفاده از موتور مدرن M20 برای محصولات آتی این شرکت گفت: موتوری که در مورد آن صحبت میکنیم هماکنون توسط کشور چین به 20 خودروساز مطرح ارائه میشود و جالب است بدانید که خودرو چانگان Uni-K که جز یکی از مدرنترین خودروهای این شرکت است، از همین موتور با ستآپی متفاوت استفاده میکند.
وی افزود: این موتور 2 لیتری در سه نسخه بنزینی، گازسوز(CNG) و هایبرید با راندمانهای متفاوت برای خودروهای متعددی عرضه میشود. مذاکرات با DAE برای نصب نسخه هایبرید این موتور بر روی خودرو آریا آغاز شده و قرار است در دومین فاز بعد از عرضه نسخه بنزینی، نسخه هایبرید این محصول توسط سایپا تولید و عرضه شود
وی همچنین در خصوص تغییرات خودرو آریا در فاز دوم اضافه کرد: داشبورد این خودرو در نسخه اولیه از نوع Hard است اما در نسخه فاز دوم این داشبورد به حالت Soft تغییر پیدا خواهد کرد و بر روی آن آپشنهایی مثل هدآپ دیسپلی و شارژر وایرلس نیز نصب خواهد شد.
ال نود در لباس جدید
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر این موضوع که «آریا» نخستین خودرو تولیدی این شرکت است که با گارانتی 5 ساله عرضه می شود گفت: پروژه P90 قرار است هم زمان با افتتاح خط تولید جدید مگاموتور رونمایی شود.موتوری که قرار است بر روی انی خودرو نصب شود در حقیقت نسخهای از زبر مجموعههای موتوری میتسوبیشی به حساب میآید که امتحان خود را بر روی خودروهای متعددی در جهان پس داده است ، به همین جهت بسیار قابل اعتماد است.
تیموری گفت: گامهای اولیه تولید این پروژه که قرار بود در اسفند ماه سال گذشته رونمایی شود در بهمن ماه 1401 آغاز شده است.
وی افزود: نسخه نهایی این محصول که توسط پارس خودرو تولید میشود به زودی و هم زمان با رونمایی خط تولید رباتیک مگاموتور و با حضور مسئولین صنعتی کشور رونمایی خواهد شد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه عنوان کرد: پروژه P90 بر روی پلتفرم خودرو النود بنا شده و اتاق آن بیشتر به ساندرو شباهت دارد.
وی اضافه کرد: با پلتفرم النود (لوگان) سه خودرو تندر 90، ساندرو و ساندرو استپوی ساخته شده است و پروژه P90در حقیقت نسخهای بومیسازی شده از این محصولات است.
تیموری عنوان کرد: موتوری که قرار است بر روی این خودرو عرضه شود بر پایه همان موتور K4M النود ساخته شده ولی راندمان تولیدی آن کمی بیشتر از النود خواهد بود.
وی افزود: نمونه اولیه این خودرپ تولید شده است و قطعهسازان در حال تولید قطعات این خودرو هستند. با توجه به این که قبلتر در کشور خودروهای ساندرو و ساندرو استپوی تولید میشد، بخشی از قطعات فنی و قطعات داخلی اتاق توسط شرکتهای داخلی و در داخل کشور قابلیت تولید دارد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه عنوان کرد: ظرفیت تولید این خودرو در کشور وجود داشت اما بنا به دلایلی خودروسازان نمیتوانستند از این ظرفیت استفاده کنند.
تیموری در انتها عنوان کرد: کار بر روی پروژه P90 اتوماتیک نیز به صورت مپازی توسط مهندسان گروه سایپا در جریان است و در فاز دوم و بعد از معرفی نهایی نسخه دستی، نسخه اتوماتیک این محصول با گیربکس DAE که هماکنون بر روی شاهین اتوماتیک نصب میشود معرفی خواهد شد.