شناسه خبر : 590780
تاریخ انتشار :
قیمت نهایی، مشخصات و امکانات پنج محصول جدید سایپا
برچسب قیمت شورای رقابت روی ۵ خودرو جدید سایپا

قیمت نهایی، مشخصات و امکانات پنج محصول جدید سایپا

خودرونگاران_ شورای رقابت سرانجام هفته گذشته قیمت 5 محصول جدید سایپا که واریانت های تازه از محصولات پیشین این خودروساز به حساب می آیند را مشخص و اعلام کرد. بر این اساس شاهین اتوماتیک، اطلس G، ساینا GX، ساینا SDA و کوییک GXR سرانجام قیمت خوردند تا عرضه این خودروها به متقاضیانی که مدت ها در انتظار تعیین قیمت برای تحویل خودروها بودند آغاز شود.

به گزارش خودرونگاران به نقل از پایگاه خبری «عصر خودرو»، اما سوالی که ممکن است ذهن بسیاری را درگیر کرده باشد این است که این محصولات چه تفاوتی با نسخه های قبلی دارند و قیمت آن ها چه جایگاهی را در بازار برایشان رقم خواهد زد ؟

شاهین اتوماتیک:
شاهین اتوماتیک در حقیقت نسخه فول آپشن شاهین با همان قوای محرکه و گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض 7 سرعته دستی است. شاهین اتوماتیک در نمای ظاهری هیچ تفاوتی با نسخه دستی ندارد و ابعاد کاملا یکسانی دارد. وزن این خودرو به واسطه افزوده شدن گیربکس اتوماتیک حدود 50 کیلوگرم افزایش داشته و به 1320 کیلوگرم رسیده است. پیشرانه این خودرو همانند نسخه دستی از نوع M15توربو با حجم 1497 سی‌سی و حداکثر توان 109 اسب بخار و حداکثر گشتاور 178 نیوتون متر است که از طریق یک گیربکس اتوماتیک ضریب متغیر CVT به محور جلو منتقل می شود و امکان تعویض دستی 7 سرعته آن نیز وجود دارد. سیستم کمکی فرمان این خودرو همانند نسخه دستی از نوع برقی است و رینگ های 15 اینچی آلومینیومی زیر آن قرار گرفته است. مصرف سوخت شاهین اتوماتیک بنا به اعلام سایپا، در کاتالوگ، حدود 0.3 لیتر نسبت به نسخه دستی افزایش داشته و در سیکل ترکیبی به 7.52 لیتر رسیده است. در بخش امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو علاوه بر امکانات نسخه دستی نظیر سیستم کنترل کشش TCS، کنترل الکترونیکی پایداری ESC، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی HSA، دو کیسه هوا، نمایش دمای بیرون، صندلی با روکش چرم، سیستم کنترل فشار باد تایر TPMS، ورود و استارت بدون کلید، دوربین عقب و ... به امکانات بیشتری مانند آنتن کوسه‌ای، نمایشگر 10 اینچی به جای نمایشگر 7اینچی نسخه دستی، تزئینات داخلی کروم و تریم دورنگ - گارنیش عقب کروم، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، قطعات هیدروگرافی (زیر آرنجی، ابروی داشبورد، پنل دسته دنده)، کف پوش سه بعدی، جلو پنجره و اهرم دستگیره داخلی و خارجی طرح کروم و قاب دستگیره داخلی و فرمان - دریچه‌های هوا JET BLACKمجهز شده که عمدتا به تغییر نمای داخلی خودرو از نظر متریال بخش های مختلف برای تمایز با نسخه دستی مربوط می شود.

شاهین اتوماتیک از سوی شورای رقابت 5.459.927.463 ریال در کارخانه قیمت گذاری شده که با احتساب 6 درصد مالیات ارزش افزوده، 3 درصد عوارض شهرداری، 2.5 درصد مالیات هوای پاک، یک درصد مالیات ماده 30 قانون مالیات ارزش افزوده و یک درصد مالیات شماره‌گذاری و همچنین چهار میلیون و 250 هزار تومان از بابت بیمه شخص ثالث و 600 هزار تومان خدمات شماره‌گذاری، پست و نصب پلاک قیمت نهایی عرضه این خودرو به مشتری به 625 میلیون تومان می رسد. با این حساب این خودرو به قیمت کارخانه ای ام وی ام X22 پرو دنده ای مدیران خودرو می رسد و هم قیمت پژو 207 مولتی کالر اتوماتیک در بازار می شود. نکته عجیب آنجاست که قیمت تارا اتوماتیک کارخانه ای حدود 200 میلیون تومان کمتر از قیمت شاهین اتوماتیک است و دنا پلاس توربو اتوماتیک نیز با قیمت کارخانه ای 545 میلیون تومان عرضه می شود. حتی دنا پلاس جوانان اتوماتیک توربو نیز 591 میلیون تومان قیمت خورده است.

اطلس G :
اطلس G نخستین نسخه از خودرو جدید اطلس سایپا است که از سوی شورای رقابت قیمت آن مشخص شده است. سری G و E هاچ بک جدید اطلس به عنوان دو نسخه از تیپ 2 این خودرو به حساب می آیند. همه تیپ های اطلس همانند تیپ G از پیشرانه بهبود یافته 1.5 لیتری M15GSI نیرو می گیرند که حداکثر توان آن به 90 اسب بخار و حداکثر گشتاورش به 137 نیوتون متر می رسد. این پیشرانه به سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها مجهز شده و مصرف سوخت خودرو نسبت به کوییک و پیشرانه قبلی تا حد زیادی کاهش پیدا کرده و در سیکل ترکیبی به 6.93لیتر در صد کیلومتر رسیده است. سیستم ترمز این خودرو همانند کوییک و تیبا در جلو دیسکی و عقب کاسه ای است و در این زمینه ارتقائی به چشم نمی خورد. رینگ در همه نسخه های کوییک اعم از G، L و S از نوع 14 اینچی فولادی است و تنها در تیپ E شاهد استفاده از رینگ 14 اینچی آلومینیومی در این خودرو هستیم. اطلس تیپ G از گیربکس 5 سرعته دستی بهره می برد و تیپ E و L این خودرو از نوع اتوماتیک با گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض 6 سرعته دستی هستند. همچنین سیستم کمکی فرمان در تیپ های اتوماتیک این خودرو از نوع برقی و در نوع دستی از نوع هیدرولیک است. از مهمترین امکانات رفاهی اطلس تیپ G می توان به سیستم کنترل کشش TCS، کنترل الکترونیکی پایداری ESC، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی HSA، تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، غربیلک فرمان Dتایپ، گکنترل فشار باد تایرها، چراغ های اتوماتیک، نمایشگر 7اینچ، دوربین عقب، سانروف و سقف با رنگ متمایز از بدنه اشاره کرد. همچنین در نسخه های اتوماتیک اطلس قرار است علاوه بر این آپشن ها مواردی همچون صندلی راننده با گرم کن، شیشه دودی عقب، سنسور باران، هشدار نقاط کور BSD، توییتر سیستم صوتی، کروز کنترل، ورود و استارت بدون کلید و محدودکننده سرعت نیز اضافه شود.

اطلس G از سوی شورای رقابت 3.441.876.317 ریال در کارخانه قیمت گذاری شده با احتساب هزینه های جانبی و اضافات، قیمت این خودرو به 395 میلیون تومان می رسد. این قیمت بیشتر از دنا پلاس دنده ای، تارا دنده ای، پژو 207 دنده ای و تقریبا بسیاری دیگر از خودروهای موجود در بازار است.

ساینا GX :
ساینا GX تنها عضو خانواده ساینا فیس لیفت با پیشرانه بهبود یافته M15GSI است که از پیشرانه 1.5 لیتری بهبود یافته با سیستم زما نبندی متغیر سوپاپ ها با حداکثر توان 90 اسب بخار و حداکثر گشتاور 137 نیوتون متر نیرو می گیرد و دریچه گاز آن الکترونیکی است. رینگ این مدل از نوع 14 اینچی آلومینیومی است و سیستم کمکی فرمان آن نیز هیدرولیکی است. این مدل سدان ساینا از سیستم کمکی ترمز BAS بهره نمی برد اما  به سیستم چراغ های مشایعت کننده، چراغ روشنایی در روز، سیستم کنترل فشار باد تایرها TPMS، روکش چرم صندلی، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، نمایشگر 7 اینچی، دوربین عقب، شیشه های دودی عقب و فرمان تایپ D مجهز شده است.

ساینا GX از سوی شورای رقابت، 2.830.925.870 ریال در کارخانه قیمت گذاری شده که با احتساب هزینه های جانبی و اضافات قیمت نهایی آن به حدود 326 میلیون تومان می رسد. این قیمت دقیقا معادل قیمت کارخانه پارس ELX با پیشرانه XU7پلاس است و صد میلیون تومان از قیمت پارس LX در کارخانه گرانتر است.

ساینا SDA :
ساینا SDA به نوعی یکی از اقتصادی ترین نسخه های ساینا فیس لیفت به حساب می آید. این خودرو همانند دیگر نسخه های پایه ساینا فیس لیفت به پیشرانه M15 با حداکثر توان 86.5 اسب بخار و حداکثر گشتاور 137 نیوتون متر مجهز شده است و فرمان آن هیدرولیکی است و رینگ هایش نیز از نوع 14 اینچی فولادی است.در بخش امکانات ایمنی و رفاهی به ABS و EBD مجهز شده و نمایش دمای هوای بیرون، تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، چراغ روشنایی در روز، چراغ های اتوماتیک جلو نیز در کاتالوگ این خودرو به چشم می خورد اما امکاناتی نظیر سیستم کنترل فشار باد تایرها، نمایشگر 7 اینچی، دوربین عقب ، روکش چرم صندلی و ... در فهرست امکانات آن به چشم نمی خورد. البته تنها نکته متمایز این خودرو نسبت به نسخه پایه ساینا استفاده از غربیلک فرمان تایپ D است.

ساینا SDA از سوی شورای رقابت 2.730.650.629 ریال در کارخانه قیمت گذاری شده که با احتساب اضافات و هزینه های جانبی قیمت نهایی آن به حدود 315 میلیون تومان می رسد.

کوییک GXR :
کوییک GXR در حقیقت همان نسخه GX است که با اضافه شدن پسوند R بدنه و برخی تزیینات داخل کابین آن دو رنگ می شود. با این حساب این خودرو همانند کوییک GX از موتور 90 اسب بخاری  با حداکثر گشتاور 137 نیوتون متر بهره می برد و از طریق یک گیربکس 5سرعته دستی به محور جلو منتقل می شود. این نسخه از کوییک فول آپشن ترین و گران ترین نسخه از این خودرو به حساب می آید. نمایشگر 7 اینچی، دوربین عقب، چراغ اتوماتیک جلو، GPS، شیشه های دودی عقب، کنترل صدا از روی فرمان و سیستم کنترل فشار باد تایرها، اپشن های بیشتر این تیپ نسبت به نسخه های معمولی کوییک است.

کوییک GXR از سوی شورای رقابت 3.215.377.380 ریال در کارخانه قیمت گذاری شده که با احتساب اضافات و هزینه های جانبی قیمت نهایی آن به حدود 370 میلیون تومان می رسد.


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.