شناسه خبر : 592140
تاریخ انتشار :
فقط 25 اتوبوس با پلاک موقت وارد ایران شده است

فقط 25 اتوبوس با پلاک موقت وارد ایران شده است

خودرونگاران_مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری گفت: فقط 25 دستگاه اتوبوس از دو هزار دستگاه اتوبوس وعده داده شده با پلاک موقت وارد ایران شده و در حال فعالیت هستند.

به گزارش خودرونگاران به نقل از صداوسیما، داریوش باقرجوان با بیان این مطلب افزود: تعدادی از این اتوبوس‌های ثبت نامی هم در گمرک وجود دارد، اما برای ورود کامل نیازمند همکاری فقط 25 اتوبوس با پلاک موقت وارد ایران شده استارگان‌ها و سازمان‌های دیگری مثل بانک مرکزی، وزارت صمت و سازمان حفاظت محیط زیست نیز است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های قبل نیاز کشور با تولید داخل رفع می‌شد افزود: تلاش وزارت راه و شهرسازی این است که نیاز خود را با تولید داخل رفع کند، اما به دلیل فرسودگی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای نیازمند واردات هستیم.

باقرجوان با توضیح اینکه از 15 هزار اتوبوس فعال در کشور 6 هزار و پانصد دستگاه توان ارائه خدمات در مسافت‌های متوسط و طولانی را دارند ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر تولید داخلی بسیار پایین است و برای جبران این عقب افتادگی علاوه بر اقدامات صورت گرفته برای واردات اتوبوس به کشور با سازندگان خودرو در زمینه تولید اتوبوس، مینی بوس، ون و اتوبوس‌های برقی در مسافت کوتاه، 13 قرارداد منعقد شده است.


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.