شناسه خبر : 594375
تاریخ انتشار :
قیمت‌گذاری دستوری از لاستیک برداشته شد
وزیر صمت:

قیمت‌گذاری دستوری از لاستیک برداشته شد

خودرونگاران_ وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قیمت‌گذاری دستوری از لاستیک برداشته شد تا انگیزه تولیدکنندگان افزایش پیدا کند.

به گزارش خودرونگاران به نقل از باشگاه خبرنگاران، عباس علی‌آبادی در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه صنعتکاران و معدن‌کاران برتر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای تخصیص ارز برای واردات ماشین‌آلات و مواد اولیه مورد نیاز هیچ محدودیتی وجود ندارد، عنوان کرد: در مسیر حمایت از تولید امروز با وزارت اقتصاد و بانک مرکزی موافقت نامه امضا کردیم تا 5 برابر سال گذشته تسهیلات در قالب اوراق گام به تولیدکنندگان پرداخت شود.

وی با اشاره به کمبود لاستیک در کشور، عنوان کرد: این کمبود به‌علت ناترازی در تولید و مصرف به وجود آمده است، بنابراین با کاهش تعرفه واردات تا حدودی مشکل برطرف شد، همچنین قیمت‌گذاری دستوری برداشته شد تا انگیزه تولیدکنندگان افزایش پیدا کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: چهارمحال و بختیاری استان محروم نیست و از فرهنگ و تمدن غنی برخوردار و انسان‌های غیوری در طول تاریخ داشته است.

علی‌آبادی، بازاریابی کالا‌های تولیدی چهارمحال و بختیاری در کشور‌های دیگر را ضروری اعلام و اضافه کرد: به‌دنبال پیدا کردن زیست‌بوم‌هایی برای ساخت و صادرات کالا هستیم.

وی، گردشگری را نخستین مزیت چهارمحال و بختیاری دانست و ادامه داد: جلب و جذب توریست‌های خارجی و تقویت صنایع وابسته به آن در این استان اولویت دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری همچنین برای توسعه صنعت دامپروری، خدمات، باغداری و کشاورزی پتانسیل قابل‌توجهی دارد.

علی‌آبادی، حمایت از تولیدات صادرات‌محور را ضروری دانست و گفت: هر صنعتی که بهره‌وری بهتری نسبت به سال قبل داشته باشد از تسهیلات بیشتری برای ارتقای واحد تولیدی خود بهره‌مند خواهد شد.

وی تاکید کرد: اولویت پرداخت تسهیلات به واحد‌های راکد و نیمه‌تعطیل است و از حوزه توسعه دیجیتال آمادگی حمایت کامل داریم.


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.