به گزارش خودرونگاران به نقل از ایسنا، بزرگترین خودروساز جهان از نظر فروش در بیانیهای اعلام کرد که انتظار دارد تا سال 2026 سالانه بیش از 250 هزار خودروی باتریدار در اروپا بفروشد زیرا به دنبال رشد بسیار در بازاری است که مدتهاست توسط رقبای آن پیشی گرفته است.
تویوتا علاوه بر یک خودروی برقی باتریدار که در حال حاضر در اروپا به فروش میرساند و یک خودروی کامپکت اسپرت (SUV) که در سال گذشته به نمایش گذاشته بود، از دو کانسپت جدید برای مدلهایی که قصد دارد اواخر این دهه در منطقه بفروشد، رونمایی کرد.
تویوتا در بیانیهای اعلام کرد: یکی، مدل مفهومی برای یک SUV کوچک باتریدار بود که قصد دارد در سال 2024 در اروپا عرضه کند و دیگری مدل مفهومی برای یک مدل کراس اوور اسپرت بود که قرار است در سال 2025 معرفی شود. تویوتا فروش 1.5 میلیون خودروی باتریدار در سال را تا سال 2026 در سراسر جهان هدف گذاری کرده است.
دادههای انجمن خودروسازان اروپا در ماه گذشته نشان داد که فروش خودروهای تمام الکتریکی در اتحادیه اروپا در 10 ماهه سال نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از نصف افزایش یافته است.
خودروهای باتریدار یک درصد از فروش جهانی تویوتا با حدود 8.5 میلیون وسیله نقلیه در 10 ماهه سال، از جمله برند لوکس لکسوس را به خود اختصاص دادند. تویوتا همچنین اعلام کرد که یک واحد تجاری با تمرکز بر هیدروژن در اروپا راهاندازی خواهد کرد زیرا به دنبال تجاری سازی این فناوری با توسعه سیستمهای سلول سوختی و حمایت از مشارکتهای تجاری برای آن است.
طبق گزارش رویترز، تویوتا در بازه زمانی ژانویه تا اکتبر حدود 3500 خودروی پیل سوختی در سراسر جهان فروخت.