شناسه خبر : 601760
تاریخ انتشار :
شماره گذاری تاکسی‌های برقی در انتظار نامه شورای عالی ترافیک

شماره گذاری تاکسی‌های برقی در انتظار نامه شورای عالی ترافیک

خودرونگاران_ سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی با بیان اینکه خودروهای برقی دو شرکت کرمان موتور و آرین، پلاک ملی را دریافت کرده اند، گفت: طبق گفته شورای عالی ترافیک ظرف دو هفته آینده وضعیت شماره گذاری تاکسی‌های برقی تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش خودرونگاران به نقل از شهرداری تهران، شادی مالکی روز یکشنبه در واکنش به اظهارات یک عضو شورای شهر درمورد توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و استفاده از تاکسی های برقی در شهر تهران،؛ اظهار کرد: خودروهای برقی دو شرکت کرمان موتور و آرین، پلاک ملی را گرفته اند و منتظر دریافت پلاک تاکسی هستند. به طوری که شماره گذاری تاکسی های برقی در انتظار نامه شورای عالی ترافیک است که به پلیس راهور ارسال شود تا پلاک تاکسی این خودروها داده شود.

وی با بیان اینکه طبق گفته شورای عالی ترافیک ظرف دو هفته آینده وضعیت پلاک تاکسی های برقی تعیین تکلیف می شود، ادامه داد: رنگ تاکسی های برقی طبق مصوبه شورای عالی ترافیک آبی فیروزه ای است و باتوجه به اینکه پروژه برقی سازی جدید است و خودروهایی که در گام های اول وارد کشور شدند مشکی و سفید هستند؛ مقرر شد تا این خودروها از طریق نصب برچسب های آبی فیروزه ای اجازه تردد در شهر را بگیرند.

مالکی با بیان اینکه ثبت سفارش های بعدی به رنگ آبی فیروزه ای خواهد بود، خاطرنشان کرد: فراخوان خودروهای برقی تا پایان هفته جاری منتشر می شود و وارد مرحله واگذاری به رانندگان خواهیم شد. در این فرایند تسهیلاتی را شهرداری تهران و تسهیلاتی را خودروساز ارائه می کند که امیدواریم با استقبال رانندگان مواجه شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی درباره خدمات پس از فروش خودروهای برقی هم عنوان کرد: تمام خودروسازهای داخلی که اقدام به واردات این خودروها کرده اند خدمات پس از فروش را ارائه می دهند. به طوری که کرمان موتور تعمیرگاه خدمات پس از فروش خود را در هفته آینده راه اندازی و افتتاح خواهد کرد. باتوجه به اینکه این خودروها در گام های بعدی توسط این شرکت ها داخلی سازی می شوند، هر شرکت موظف به خدمات پس از فروش خواهد بود.

وی با اشاره به موضوع تعهدات وزارت کشور برای ورود ون های تازه نفس به سیستم حمل و نقل عمومی یادآور شد: وزارت کشور از محل 640 ونی که قرار بود به ما تحویل بدهد، 192 ون را تحویل داده که 40 ون پلاک گذاری نشده است. علت تاخیر وزارت کشور این است که این نهاد در انتظار الحاقیه ای است که با ایران خودرو بسته شود و به دنبال آن به بقیه تعهدات خود عمل کند که شهرداری به طور مستمر پیگیر موضوع است.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از عملی نشدن وعده‌ها در مورد تامین تاکسی‌های جدید اعم از ون و سواری برقی در پایتخت، گفت: امروز برخلاف وعده‌های داده شده، به جای توسعه و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی درحال توقف نوسازی این ناوگان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر قائمی روز یکشنبه در دویست و بیست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری در طی سال گذشته و در سه مرحله از تاکسی های برقی رونمایی کرد، اظهار داشت: در آذرماه و دی ماه از تعدادی خودرو رونمایی شد که دارای پلاک شخصی بودند و برغم اینکه قبلا رنگ تاکسی به رنگ آبی فیروزه ای تعیین و اعلام شده بود، تاکسی های برقی با رنگ مشکی رونمایی شدند.

وی افزود: در اسفندماه نیز تعدادی خودرو به عنوان تاکسی رونمایی شدند که رنگ مصوب و همچنین پلاک ایران را نداشتند؛ ضمن اینکه کماکان یارانه پرداختی به خودروهای برقی تعیین تکلیف نشده است.

قائمی با بیان اینکه گزارش عملیات اجرایی این اقدامات ارائه نشده است، یادآور شد: با سفر آموزشی و گزارش و بازدید مشکل خودروها برطرف نخواهد شد. امروز درحال توقف نوسازی ناوگان هستیم و تعهدات دولت در تأمین ون نیز عملیاتی نشده است.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: امیدواریم شهردار تهران نسبت به پاسخگویی درخصوص ابهامات اقدام کند.


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.