شناسه خبر : 605194
تاریخ انتشار :
واگذاری 70 تاکسی برقی به تاکسیرانان
۸۵۰ نفر پیش ثبت نام کرده‌اند

واگذاری 70 تاکسی برقی به تاکسیرانان

خودرونگاران_سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به واگذاری 70 دستگاه خودروی برقی به رانندگان درباره تمهیدات در نظر گرفته شده برای خرید خودروهای برقی از سوی دولت توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خودرونگاران به نقل از ایلنا، «شادی مالکی» سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران درباره تمهیدات در نظر گرفته شده برای رانندگانی که اقدام به خرید خودروی برقی می‌کنند، گفت: تمام سعی شهرداری تهران و پیگیری سازمان تاکسیرانی مبنی براین است که ماده 12 محقق شود و یک بخشی از هزینه خرید این تاکسی‌ها در غالب کمک بلاعوض به راننده بازگردد.

وی ادامه داد: برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی به دلیل حرکت به سمت هوای پاک و کاهش آلودگی هوا از اولویت‌های دولت است و حتما باید این طرح مورد حمایت دولت قرار بگیرد که تاکنون هم خوشبختانه به همین صورت بوده است. با تحقق ماده 12 بخشی از هزینه خرید به راننده در غالب کمک بلاعوض بازگردانده خواهد شد تا رانندگان بتوانند به جای خودروی بنزینی یا دوگانه سوز و تقریبا با کمی بیشتر از قیمت این خودروها، خودروی برقی را وارد شهر کرده و به عنوان تاکسی استفاده کنند تا هم به سمت کاهش آلودگی هوا حرکت کنیم و همچنین هزینه حرکت به سمت یک محیط زیست پاک‌تر را صرفا راننده نخواهد پرداخت کند.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا دولت بعد این تعهدات و حمایت را از رانندگان درباره خرید خودروی برقی خواهد داشت؟ خاطرنشان کرد: این سوال سختی است، شهید آیت الله رییسی درخصوص بحث پروژه برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی اهتمام داشته و از آن حمایت می‌کردند، وزارت صمت و دکتر علی آبادی نیز روی بحث اجرای پروژه ملی برقی‌سازی اهتمام ویژه‌ای را داشتند و امیدوارم این روند در کشور ما متوقف نشود.

مالکی با اشاره به شماره‌گذاری خودروهای برقی توسط پلیس راهور تصریح کرد: تاکنون نزدیک به 850 نفر پیش ثبت نام انجام داده‌اند و حدود 200 دستگاه از هزار دستگاهی که در حال حاضر در تهران موجود است و توسط یکی از شرکت‌های خودروساز وارد شده در مرحله واگذاری است. همچنین 70 دستگاه دو روز پیش به رانندگان واگذار شده است و امیدواریم ظرف کمتر از دو الی سه هفته آینده شاهد فعالیت همه هزار دستگاه در تهران باشیم.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران درباره دستگاه‌های شارژ خودرو گفت: در حال حاضر تا سقف 2 هزار تاکسی زیرساخت برای شارژ در تهران داریم و جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.