شناسه خبر : 605196
تاریخ انتشار :
افت قیمت وسایل نقلیه موتوری مشمول بیمه شخص ثالث شد

افت قیمت وسایل نقلیه موتوری مشمول بیمه شخص ثالث شد

خودرونگاران_سخنگوی دولت اظهار داشت: با تصویب اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون بیمه اجباری خسارت واردشده به شخص ثالث از این به بعد خسارت‌هایی که منجر به کسر یا افت قیمت در وسایل نقلیه موتوری می‌شود هم مشمول خسارت‌هایی شد که بیمه‌گر مکلف به پرداخت آن است.

به گزارش خودرونگاران به نقل از برنا، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز هیئت وزیران هرکدام از اعضا از برخی اقدامات در دست انجام وزارتخانه‌های خود گزارشی ارائه دادند.

وی افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد در حوزه طرح‌های فرهنگی مثل کتاب و کتابخوانی و کتابخانه‌های عمومی و فرهنگسراها و سینماهای استانی در دست افتتاح، گزارشی ارائه داد. وزیر نفت هم گزارش‌های بسیار خوبی از به ثمررسیدن طرح‌هایی ارائه کرد که با تدابیر شهید رئیسی و حمایت اجرایی آقای مخبر در دست انجام بود.

دبیر هیئت دولت یادآور شد: رئیس سازمان محیط زیست از افتتاح‌هایی که صورت گرفته بود و اقداماتی که در حوزه زیست‌محیطی به‌ویژه در حوزه وزارت نفت صورت گرفته بود، گزارش داد و رئیس سازمان اداری استخدامی نیز گزارشی از آزمون اخیر جهت جذب معلولان برای اولین‌بار، با هدف ارتقای عدالت در جذب در عین رعایت سهمیه‌ها، ارائه کرد.

بهادری جهرمی گفت: آزمون عمومی برای معلولان و آزمون عمومی برای ایثارگران برگزار شد. سهمیه‌هایی داشتیم که پیش از این روالی وجود نداشت که همان سهمیه‌ها هم به صورت آزمون بین جامعه مخاطب آن سهمیه‌ها برگزار شود.

سخنگوی دولت تاکید کرد: در جلسه هیئت دولت سه آیین‌نامه تکلیفی بودجه را بررسی کردیم و تا امروز موفق شدیم 13 آیین‌نامه تکلیفی قانون بودجه 1403 را به تصویب برسانیم. امروز از این سه آیین‌نامه که بررسی شد، دو آیین‌نامه تصویب شد و دیگری برای انجام اصلاحاتی به جلسات آتی موکول شد.

بهادری جهرمی یادآور شد: از جمله آیین‌نامه‌های تکلیفی که امروز به تصویب دولت رسید یکی آیین‌نامه ساماندهی نحوه هزینه‌کرد اعتبارات مربوط به تبلیغات و فعالیت‌های رسانه‌ای و فضای مجازی در کلیه دستگاه‌های اجرایی حاکم شد تا یک تنظیم‌گری روشنی در نحوه هزینه‌کرد این حوزه حاکم شود.

وی افزود: دولت با اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات موافقت کرد تا تسهیل‌گری‌های متعددی برای جلوگیری از رسوب کالا هم در گمرک و بندرها مقرر شود. به طور خاص معاون علمی رئیس‌جمهوری عضو کارگروه موضوع ماده 1 قانون صادرات و واردات شد تا بتواند حافظ منافع شرکت‌ها و محصولات دانش‌بنیان باشد.

دبیر هیئت دولت تاکید کرد: پس از این در تعرفه‌گذاری تک‌تک محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان معاون علمی رئیس‌جمهوری نظارت دارد تا در تعرفه‌گذاری‌ها واردات و صادرات امکان حمایت وجود داشته باشد تا رقابتی میان کالاهای مشابه خارجی با داخلی رخ ندهد.

بهادری جهرمی یادآور شد: با تصویب اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون بیمه اجباری خسارت واردشده به شخص ثالث از این به بعد خسارت‌هایی که منجر به کسر یا افت قیمت در وسایل نقلیه موتوری می‌شود هم مشمول خسارت‌هایی شد که بیمه‌گر مکلف به پرداخت آن است. همچنین بیمه‌گر حق ندارد حق بیمه مضاعفی برای این اقدام دریافت کند؛ بلکه با همان حق بیمه‌ای که پیش از این تقویم و ارزشگذاری و ارزیابی شده مکلف است این اقدام را انجام دهد.


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.