به گزارش خودرونگاران به نقل از ایسنا، این خودروساز آمریکایی در سه ماه منتهی به سپتامبر بیش از 426هزار خودرو فروخت که 53درصد از این خودروها را خودروهای برقی باتریدار و پلاگینهیبریدیها تشکیل میدهند.
بااینحال، فروش کلی نسبت به سال گذشته 21درصد کاهش یافته است و بیش از سه چهارم تحویلهای سه ماه گذشته از سرمایهگذاری مشترک جنرال موتورز با سایک موتور و شرکت خودروسازی چینی، وولینگ بوده است. بیوک، کادیلاک و شورلت کمتر از 100هزار دستگاه را به خود اختصاص دادند.
حضور سریع چین در عرصه ساخت خودروهای برقی و رقابت شدید بین خودروسازان داخلی، فروش و سودآوری تولیدکنندگان خارجی از جمله جنرال موتورز را تحتتاثیر قرار داده است. این شرکت در نیمه اول 210میلیون دلار ضرر برای چین در مقایسه با اوج درآمد سالانه حدود 2میلیارد دلار آمریکا بین سالهای 2014 تا 2018 گزارش کرد.
استیو هیل، رئیس جنرال موتورز چین، اظهار کرده است ما با تمرکز بر افزایش فروش و کنترل هزینههایمان، اقدامات محتاطانهای برای بازگشت به سودآوری در چین انجام میدهیم.
بلومبرگ گزارش کرد که این نقطهعطف تا حد زیادی با بازار گستردهتر چین مطابقت دارد، جایی که فروش خودروهای برقی و هیبریدی برای اولینبار در ماه ژوئیه از خودروهای بنزینی معمولی فراتر رفت. طبق گزارش انجمن خودروهای مسافری چین، تحویل خودروهای موتور احتراق داخلی در هشت ماه اول سال 15درصد کاهش یافته است.
همچنین دادههای انجمن خودروهای مسافری چین نشان داد که فروش خودروهای برقی ساخت چین تسلا در ماه سپتامبر 19.2درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
تحویل خودروهای مدل 3 و مدل Y ساخت چین نسبت به ماه قبل 1.9درصد افزایش داشته است. این شرکت قبلا تحویل سهماهه جهانی را اعلام کرده اما فروش دقیقی در چین نداشته است.
بیوایدی، رقیب چینی تسلا، با مجموعه خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی خود، بهترین ماه خود را با 45.56درصد افزایش سالانه در فروش خودروهای سواری به 417هزار و 603دستگاه در سپتامبر به ثبت رساند. نتایج بیوایدی نشان داد 33هزار و 12خودروی بیوایدی یا 7.9درصد از کل فروش، در خارج از کشور فروخته شده است.
تسلا با افزایش ماه سپتامبر، شاهد رشد 12درصدی در فروش خودروهای برقی ساخت چین در دوره ژوئیه تا سپتامبر بود که اولین رشد سهماهه آن در سال جاری است. غول خودروهای برقی ایالاتمتحده مشوقهایی برای تشویق مصرفکنندگان در بزرگترین بازار خودروی جهان که رقبای خود از جمله اکسپنگ و نیو برای عرضه مدلهای اقتصادی جدید رقابت میکردند، گسترش داده است.
به گزارش رویترز، تسلا همچنین قصد دارد یک مدل 6 صندلی از پرفروشترین و در عین حال قدیمی مدل Y خود را از اواخر سال 2025در چین تولید کند. این تولیدکننده خودروهای الکتریکی، با توجه به رونمایی روباتاکسی خود در 10 اکتبر اعلام کرد که در مسیر ارائه سیستم خودران تسلا (FSD) در چین و اروپا در سال آینده بوده و این طرح در انتظار تایید است.