شناسه خبر : 423180
تاریخ انتشار :
ضرورت ارتقای نگاه علمی به صنعت خودرو
مدیر عامل ایران خودرو در دیدار با استادان ارتباطات تاکید کرد:

ضرورت ارتقای نگاه علمی به صنعت خودرو

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با تاکید بر لزوم ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه، اظهار کرد: بخشی از مشکلات کنونی خودروسازی نتیجه فاصله گرفتن از نگاه علمی به این صنعت است که باید در کوتاهترین زمان ممکن جبران شود.

به گزارش خودرونگاران  ایکوپرس، مهندس هاشم یکهزارع در دیدار با مدیران و استادان علوم ارتباطات دانشگاههای آزاد واحد تهران مرکز و دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در حوزه ارتباطات گروه صنعتی ایرانخودرو، مخاطبان را به چند بخش تقسیمبندی کردهایم که استادان دانشگاه و نخبگان علمی کشور به عنوان گروهی از «مخاطبان خاص» و تاثیرگذار جامعه از اهمیت ویژهای برخوردار هستند.
 

مهندس یکهزارع نقش ارتباطات و رسانه در دنیای امروز از جمله حوزه اقتصاد و بنگاههای تولیدی را غیرقابلانکار دانست و افزود: پیشتر مقوله ارتباطات و اطلاعرسانی بر محور روزنامهها قرار داشت، اما رسانههای مکتوب به مرور جایگاه محوری خود را به خبرگزاریها و سایتهای خبری دادند، اما امروز شبکههای اجتماعی نقش اصلی را در حوزه ارتباطات ایفا میکنند.

 

وی گفت: فعالان حوزه ارتباطات در سازمانها، نهادها و مجموعههای مختلف برای اینکه عملکرد مطلوب و مثبتی داشته باشند، باید خود را با تغییرات سریع این عرصه منطبق و همراه کنند، وگرنه کل آن مجموعه متضرر خواهد شد.

 

مدیر عامل گروه صنعتی ایرانخودرو در ادامه به شرایط گذشته و فعلی صنعت خودرو نیز اشاره و اظهار کرد: متاسفانه در گذشته معیار موفقیت و خوب کار کردن واحدهای صنعتی ما فقط تیراژ بالای تولید بوده؛ این در حالی است که مهمتر از تعداد، کیفیت محصولات است، حال آنکه معیارهای مهم دیگری مانند تحقیق و توسعه و صادرات نیز باید در نظر گرفته میشدند.

 

مهندس یکهزارع با بیان اینکه در دو سال گذشته سعی کردهایم در حوزههای علمی و واقعی صنعت نیز پیشرفتهایی داشته باشیم، تصریح کرد: اعتقاد داریم اگر ایرانخودرو و البته دیگر خودروسازان کشور روی برندها و محصولات خود کار نکنند و قوی نشوند، برای حضور در بازارهای جهانی و حتی همکاریهای بینالمللی دچار مشکل خواهند شد. ضمن این که با در پیش گرفتن این رویکرد، شرکای خارجی نیز وادار به تجدید نظر در رفتار گذشته خود با خودروسازان ایرانی خواهند شد.

 

وی در ادامه به تغییر رویکرد گروه صنعتی ایرانخودرو در برخی حوزههای کاری اشاره و اظهار کرد: در دو سال گذشته کاهش هزینهها در فرآیند تولید و نه در حوزه منابع انسانی را در دستور کار قرار داده و موفق شدهایم کاهش هزینه بسیاری داشته باشیم.

 

یکهزارع ادامه داد: در حوزه کیفیت بیش از 600 پروژه کیفی را اجرایی کردهایم که باعث شده تا هدف تولید محصولاتی که در 10 هزار کیلومتر نخست پیمایش از مراجعه به نمایندگی بینیاز باشند، در آستانه تحقق قرار گیرد.

 

مدیر عامل گروه صنعتی ایرانخودرو با بیان اینکه از ابتدای سال 93 تا کنون هیچ خودرویی که کمبود قطعه داشته باشد، تولید نشده، افزود: ما با هدف ارتقای کیفیت محصولات، برای اولین بار در تاریخ خودروسازی ایران موضوع فراخوان عمومی محصولات برای رفع اشکالات احتمالی را مطرح و اجرا کردهایم.

 

 نقش تعیینکننده رسانه در دیپلماسی عمومی

 

رییس دانشکده ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز نیز در این نشست به نقش ارتباطات در حوزههای مختلف اشاره کرد و گفت: علم ارتباطات در دنیای کنونی در همه بخشها از عرصه روابط بینالملل گرفته تا دیپلماسی عمومی نقش تعیینکننده و اصلی ایفا میکند.

 

دکتر وحید عقیلی یکی از ضعفهای دیپلماسی عمومی را نبود روزنامه نگاری حرفهای در این سطح دانست و گفت: در دیپلماسی عمومی سه حوزه دیپلماسی اقتصادی، دیپلماسی فرهنگی و دیپلماسی رسانهای تعریف شده است، اما نکته جالب این است که دیپلماسیهای اقتصادی و فرهنگی نیز وابسته به دیپلماسی رسانهای هستند.

 

وی افزود: از این رو میتوان گفت که نقش رسانه در دیپلماسی عمومی، بسیار تعیینکننده و محوری است.

 

دکتر عقیلی گفت: کشور ما در دوران گذار به سر میبرد و امیدواریم اهمیت بیشتری به مباحث اجتماعی و ارتباطاتی داده شود تا شاهد موفقیتهای بیشتری در حوزههای مختلف داخلی و خارجی باشیم.

 

گفتنی است، مدیران و استادان علوم ارتباطات دانشگاههای آزاد واحد تهران مرکز و دانشگاه علامه طباطبایی علاوه بر دیدار با مدیر عامل گروه صنعتی ایرانخودرو از تعدادی از سالنهای تولید و مرکز تحقیقات شرکت ایرانخودرو بازدید کردند.


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.