به گزارش خودرونگاران به نقل از ایلنا، عباس آخوندی در جلسه امضای تفاهمنامه دو جانبه شرکت راهآهن با شرکت DBI آلمان جهت مشارکت راهبردی در طرح تحول سازمانی گفت: این قرارداد همکاری با راهآهن آلمان بسیار استراتژیک است و هدف ما ارتقای شرکت راهآهن در یک کلاس جهانی با ارائه خدمات با استانادرادهای جهانی بار و مسافر است.
وی ادامه داد: این یک قرارداد مدیریتی برای بازنگری در سیستمهای آموزش انسانی و مهندسی و بازنگری سیستم بار و مسافر است و در این طرح چندین هزار نفر آموزش با استانداردهای بینالمللی خواهند دید.
وزیر راه و شهرسازی طول مدت اجرایی این قرارداد را دو سال عنوان کرد و گفت: آلمان موفقترین سیستم ریلی مسافر و بار را دارد و ارتباطات مهندسی بسیار خوبی با ایران داشته است.
آخوندی با بیان اینکه لازمه اجرای پروژههای سختافزاری توجه به پروژههای نرمافزاری است و بدون آنها میزان بهرهوری و کارآیی به حد مطلوب نمیرسد گفت: شرکت راهآهن ایران باید به استانداردهای سطح جهانی برسد و بتواند قدرت رقابت داشته باشد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سیستم ریلی آلمان از بدو تاسیس راهآهن باایران همکاری کرده وموفقترین سیستم ریلی جهان است گفت: در حال حاضر در ایران تمام سکونتگاههای ما با دو چالش بنیادی امکان حرکت و قابلیت زندگی از لحاظ امنیتی و اقتصادی مواجه است و راهآهن برای رفع این دو مشکل میتواند نقش عمده ای را ایفا کند.
وی افزود: منظورمان از موبیلیتی جابجایی درسطح جهانی و در گام بعدی جابجایی در سطح منطقه و در گامهای بعدی جابجایی سطوح ملی وحومهای است بنابراین نیاز به یکپارچگی گسترده در سیستم حمل و نقل داریم.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قیمت زمین در تهران بیسار گران و هم قیمت زمین در گرانترین کشورهای اروپایی و جهانی است گفت: یکی از دلایل سوداگری در قیمت اراضی تهران به این دلیل است که سیستم حمل و نقل سریعی ریلی به حومه نداریم.
وی افزود: بنابراین مردم حق انتخاب برای زندگی در حومه ندارند و نمیتوانند به سرعت به مرکز شهر دسترسی پیدا کنند.
آخوندی گفت: با و جود این نقص، تمام تقاضا به مرکز کلان شهرها بر میگردد و معتقدم مهمترین ابزار برای بهبود زندگی و اسکان، توسعه سکونتگاههای متکی به حمل و نقل ریلی است.