شناسه خبر : 425460
تاریخ انتشار :
کاهش محسوس فروش ب ام و i۳ و i۸

کاهش محسوس فروش ب ام و i۳ و i۸

در سه ماهه‌ی نخست سال جاری میلادی مجموع فروش خودروهای سری i بی‌ام‌و ۵۱۲۸ دستگاه بوده که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته کاهش ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش خودرونگاران به نقل از صبحانه، براساس آمار منتشر شده، فروش مدل‌ برقی i3 و مدل هیبریدی i8 در سه ماهه‌ی نخست سال جاری میلادی کاهش یافته است.

در سه ماهه‌ی نخست سال جاری میلادی مجموع فروش خودروهای سری i بی‌ام‌و 5128 دستگاه بوده که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته کاهش 23 درصدی را نشان می‌دهد.

در حال حاضر بهترین گزینه برای خریداران آمریکایی مدل ارتقا یافته‌ی i3 با شعاع حرکتی بیشتر است؛ قیمت بی‌ام‌و i3 در حالت عادی معادل 42 هزار و 400 دلار است و در صورت سفارش مدل ارتقا یافته باید 3850 دلار نیز به این مبلغ اضافه کرد. نسخه‌ی عادی i3 با حداکثر طی مسافتی در حدود 135 کیلومتر از دیگر گزینه‌های خریداران بوده و از لحاظ برد تقریبا هم رده‌ی نیسان لیف 24 کیلووات ساعتی محسوب می‌شود.

البته رقبای i3 نیز اکثرا ارتقا‌هایی را به خود دیده‌اند و نسخه‌ی جدید 30 کیلووات ساعتی نیسان لیف می‌تواند با یک بار شارژ مسافت 172 کیلومتر را بپیماید. فورد فوکوس الکتریکی نیز که در سال 2017 به بازار خواهد آمد، شعاع حرکتی برابر با 160 کیلومتر خواهد داشت.

بی‌ام‌و اعلام کرده است که نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی i3 قابلیت پیمایش 193 کیلومتر را خواهد داشت، این امر به لطف استفاده از باتری بزرگ‌تر در این مدل میسر شده است.

اخیرا شایعات و خبرهای غیر موثقی نیز به گوش رسیده است که خبر از تصمیم بی‌ام‌و برای گسترش خانواده‌ی مدل‌های i دارد و به احتمال زیاد نخستین مدلی که به این جمع اضافه شود سدان تمام الکتریکی i5 خواهد بود. این مدل به عنوان رقیب تسلا مدل 3 و دارای برد تقریبی 321 کیلومتر خواهد بود و احتمالا با قیمتی در حدود 35 هزار دلار به بازار عرضه شود، البته تا همین‌ جای کار نیز تسلا در جایگاه برتری نسبت به خودروساز باواریا قرار دارد و موفق شده است تا 400 هزار دستگاه از مدل 3 را پیش فروش کند.

مشکلات بی‌ام‌و در بازار به شدت رقابتی خودروهای برقی و هیبریدی به همین جا ختم نمی‌شود، بر اساس گزارشی که در بلومبرگ منتشر شده است اصلی‌ترین تهدید برای بی‌ام‌و شرکت چینی فیوچر مبلیتی و دو محصول برقی آن یعنی تنسنت (Tancent) و فاکس‌کان (Foxconn) هستند. شرکت سازنده‌ی این خودروها موفق شده است که درک ابندروس، بنوت جاکوب و هنریک وندرز را که هر سه از مدیران بخشخودروهای سری i بی‌ام‌و بودند را به استخدام خود در بیاورد، این تیم زیر نظر کارستن برتفلد مدیر پروژه‌ی i8 فعالیت خواهند کرد. برتفلد با جدا شدن از بی‌ام‌و در فیوچر مبلیتی به سمت مدیر اجرایی منصوب شده است.


کلید واژگان
نظرات

نظر شما

: : :




آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.