شناسه خبر : 425501
تاریخ انتشار :
پسابرجام فرصتی برای رقابتی شدن

پسابرجام فرصتی برای رقابتی شدن

در شرایطی که صنعت خودرو در پسابرجام به سر می‌برد، بهترین راه بستن روزنه سوءاستفاده قیمتی، به اجرا درآوردن سیاست رقابت‌پذیر کردن خودروسازان داخلی است.

به گزارش خودرونگاران به نقل از صمت،‌به نظر می‌رسد دوران پسابرجام بهترین زمان برای رقابتی کردن صنعت خودرو داخلی باشد. هر چه از اجرای برجام می‌گذرد و حضور خودروسازان اروپایی در ایران پر رنگ‌تر می‌شود به همان نسبت استقبال مردم از خرید نشان (برند)های با کیفیت اروپایی نیز افزایش می‌یابد و بازار این قابلیت را دارد که قیمت خودروهای ایرانی براساس میزان رضایت‌مندی و حجم تقاضا تعیین شود. نکته مهم و ضروری این روزهای صنعت خودرو، روند قیمت‌گذاری خودرو است. بی‌شک در صورت آزادسازی قیمت‌گذاری خودرو، خودروسازان برای باقی ماندن در بازار چاره‌ای جز افزایش کیفیت و بهبود خدمات پس از فروش نخواهند داشت. در این شرایط وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئول تصمیم‌گیر برای رقابتی کردن صنعت خودرو کشور به شمار می‌رود و از آنجا که وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز به رقابت‌پذیر کردن صنعت خودرو کشور اعتقاد دارد، امید می‌رود وزیر هرچه زودتر این موضوع را پیاده‌سازی کند. اما بررسی روند بازار نیز نشان می‌دهد که تقاضا در محدوده قیمتی پژو ۲۰۶ نسبت به گذشته کاهش داشته زیرا تنوع خودروهای وارداتی اروپایی و چینی در محدوده قیمتی این خودرو افزایش یافته است.

سیدمحمد بیاتیان - رییس کمیته تولید ملی و حمایت از ساخت داخل مجلس شورای اسلامی


نظرات

نظر شما

: : :




آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.