شناسه خبر : 426062
تاریخ انتشار :
بازدید وزیر علوم از مرکز تحقیقات، طراحی و تولید موتور ایران

بازدید وزیر علوم از مرکز تحقیقات، طراحی و تولید موتور ایران

وزیر علوم در راستای توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه از مرکز تحقیقات، طراحی و تولید موتور ایران خودرو بازدید کرد.

به گزارش خودرونگاران به نقل از مهر،  محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از مرکز تحقیقات، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) بازدید و در جریان تحقیقات این شرکت در زمینه  طراحی  و ساخت موتور خودرو قرار گرفت.

وی این مرکز را نمونه و الگوهای عالی ارتباط صنعت و دانشگاه و کاربردی شدن علوم و در راستای اجرایی شدن و عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی مبتنی بر دانش عنوان کرد.

فرهادی گفت: برنامه وزارت علوم افزایش زمینه های همکاری بیشتر صنعت و دانشگاه است و در همین راستا امکان استفاده از فرصت مطالعاتی داخل به مدت ۶ تا ۹ ماه را برای دانشجویان دکتری فراهم کرده ایم.

وزیر علوم افزود: با انعقاد تفاهم نامه ای که با وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته ایم، دانش آموختگان مقطع دکتری و اعضای هیات علمی می توانند تحصیلات خود را در دوره پسا دکتری در بخش صنعت ادامه دهند.

وی اظهار داشت: صنعت خودرو به عنوان یک صنعت پویا، کاربردی و مورد نیاز مردم، برای پیشرفت، بهینه سازی و استفاده از دانش روز نیازمند همکاری با دانشگاه های کشور است و دانشگاه های کشور نیز برای کاربردی کردن دانش و انجام مسئولیت در قبال جامعه نیازمند همکاری با صنعت خودرو هستند.

محمد زالی مدیر عامل مرکز تحقیقات، طراحی و تولید موتور ایران خودرو نیز گفت: این شرکت از ابتدای تاسیس خود اهداف خود را در راستای افزایش همکاری بیشتر با دانشگاه ها تعریف کرده و با ایجاد رشته موتور در برخی دانشگاه ها، استفاده از نخبگان دانشگاهی و تاسیس شرکت دانش بنیان به این همکاری استمرار بخشیده است.

وی افزود: ایران تنها کشور اسلامی است که خودرو ملی طراحی کرده است و این نشان دهنده پتانسیل بالای این صنعت برای رسیدن به اهداف کلان و استراتژیک است و قطعا همکاری نهادینه شده صنعت خودرو و دانشگاه ها می تواند به شکوفایی بیشتر این صنعت مهم کشور کمک کند.

مدیر عامل مرکز تحقیقات، طراحی و تولید موتور ایران خودرو خاطرنشان کرد: طراحی و ساخت سامانه عیب یاب خودروهای یورو ۴، طراحی موتور ملی دیزل سواری، موتور ملی «ای. اف. سون»، «ای. اف. سون»، «پایه گاز سوز» و «ای. اف. فور» را از جمله دستاوردهای این مرکز عنوان کرد.

زالی افزود: این مرکز در قالب یک طرح کلان ملی موفق شد اولین خودروی رانای هیبریدی را طراحی و بسازد و تحویل کار فرما دهد که این خودرو با نیروی برق کار می کند و در صورت شارژ کامل باطری تا مسافت ۸۵ کیلومتر حرکت می کند.

وی عنوان کرد: همچنین در این خودرو موتور بنزینی طوری طراحی شده است که از آن تنها برای شارژ باطری استفاده می شود و برای حرکت خودرو کاربردی ندارد لذا آلایندگی ندارد. 


کلید واژگان
نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.