به گزارش خودرونگاران به نقل از ایسنا،امرالله امینی اظهار کرد: صنعت خودروی هند اگرچه از قدمت بالایی برخوردار است اما در حوزه کیفیت حرفی برای گفتن ندارد.
وی با بیان اینکه خودروهای تولیدی در هند کیفیت بسیار پایینی دارند، خاطرنشان کرد: هند جمعیت بالا با درآمد و قدرت خرید پایین دارد، بنابراین استراتژی خودروسازان هندی تولید خودروی ارزان با کیفیت پایین است.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: هند ارزانترین خودروهای تولیدی را در جهان تولید میکند و به همان نسبت نیز میتوان گفت بیکیفیتترین خودروهای جهان در هند تولید میشود.
وی افزود: بنابراین تولید خودروهای هندی در ایران به معنای عدول از استانداردهای کیفی و ایمنی ابلاغ شده در این حوزه و به خطر انداختن و بازی با جان مردم است.
امینی با بیان اینکه نباید برای تولید یک خودروی ارزان در داخل کشور استانداردهای فنی و ایمنی را زیر پا گذاشت، ابراز امیدواری کرد که موضوع مذاکره خودروسازان ایرانی با هندی صحت نداشته باشد، زیرا به زعم وی در غیر این صورت باید به حال صنعت خودرویی که مشتری خودروهای هندی میشود گریه کرد.
نخستوزیر هند امروز دوشنبه در راس هیاتی بلندپایه وارد ایران شد. یکی از منابع خبری هند از مذاکرات شرکت ایران خودرو با شرکت تاتاموتورز خبر داده است.