شناسه خبر : 426236
تاریخ انتشار :
تعطیلی ۵۱ نمایشگاه اتومبیل

تعطیلی ۵۱ نمایشگاه اتومبیل

رکودی که از سال گذشته تا امروز بر بازار خودرو حکمفرماست باعث شده است امسال حدود ۵۱ نمایشگاه‌دار خودرو با مراجعه به اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، خواهان تعطیلی و تغییر پروانه کسب خود شوند.

به گزارش خودرونگاران به نقل از صمت، در حال حاضر بسیاری از این نمایشگاه‌داران از روند فعلی و بازاری که بدون خرید و فروش است گلایه دارند و این گلایه‌ها زمانی تشدید می‌شود که در کنار این وضعیت، ناگزیر به پرداخت مالیات و همچنین مالیات ارزش افزوده هستند.این در حالی است که به طور قطع با معامله یک یا ۲ خودرو، درآمدی حاصل نمی‌شود و دخل و خرج‌ها نامتناسب هستند. در حال حاضر اظهارات متفاوتی درباره آزادسازی قیمت خودرو و اقدام شورای رقابت در خروج ۲ خودرو از فهرست قیمت‌گذاری مطرح است در حالی‌که این روند تغییری در اوضاع بازار و قیمت‌ها نداشته است که به نظر می‌رسد با وجود چنین روندی، مشکل باید از جایی دیگر پیگیری شود. در حال حاضر قیمت خودروهای داخلی و وارداتی در بازار ثابت بوده و تغییری را شاهد نیستیم به طوری که در روزها و هفته‌های اخیر شاهد هیچ‌گونه نوسان قیمتی در بازار خودرو نبوده‌ایم و به نظر می‌رسد کسادی بازار عرضه و تقاضا ادامه داشته باشد. این روزها از تعبیر خواب بازار خودرو استفاده می‌شود در حالی‌که روند فعلی از خواب سنگین نیز گذشته و بیشتر به کما شباهت دارد. با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، به طور قطع بازار خودرو با رکود بیشتری مواجه خواهد شد و به دنبال آن وضعیت نمایشگاه‌های درون‌شهری خودرو بغرنج‌تر خواهد شد.
اما فعالان این حوزه امیدوار هستند با اتمام این ماه و آغاز تعطیلات تابستانی، بازار خودرو به‌تدریج جانی دوباره بگیرد و از وضعیت فعلی و نامساعد خود خارج شود.

غلامحسین قاسمیان - نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران


نظرات

نظر شما

: : :


ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.