در حالی این روزها خبر میرسد، واردکنندگان غیرنماینده نسبت به عملکرد نمایندگیهای رسمی درخصوص ارائه خدمات پس ازفروش به خودروهای خارج از شبکه انتقاد دارند و بر نظارت نهادهای مرجع در این زمینه تاکید دارند.
به گزارش خودرونگاران به نقل از دنیای اقتصاد، در حال حاضر ارائه خدمات پس از فروش در ازای پرداخت 3 درصد ارزش Cif از سوی شرکتهای غیرنماینده به نمایندگیهای رسمی چالشهای جدی را میان واردکنندگان ایجاد کرده است. آنگونه که یکی از واردکنندگان غیرنماینده میگوید نظارت بر نحوه عملکرد شرکتهای نمایندگی درخصوص ارائه خدمات به مشتریان دارای خلاهای قانونی است و همین موضوع تردید نسبت به کارآیی قانون مصوب وزارت صنعت، معدن و تجارت را ایجاد کرده است. در حالی این موضوع از سوی این واردکننده غیررسمی عنوان میشود که بنا به گفته کارشناسان نظارت بر نحوه ارائه خدمات پس از فروش از طریق شرکت بازرسی و کنترل کیفیت صورت میگیرد؛ بنابراین در صورت بروز هرگونه مشکلی در ارائه خدمات از امتیازات شرکت واردکننده کسر میشود. موضوعی که فرهاد احتشامزاد، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو نیز به آن اشاره و تاکید میکند که شرکت بازرسی براساس تعداد خودروهای در حال تردد بحث جایگاه و شبکه عاملیتها را بررسی میکند، در صورتی که تعداد خودروها در شبکه نمایندگی افزایش یابد اما ظرفیت شبکه عاملیت توسعه پیدا نکند، مجوز فعالیت شرکتهای نمایندگی دچار مشکل جدی خواهد شد. در حالی نحوه نظارت بر عملکرد رسمیها از طریق شرکت بازرسی صورت میگیرد که چندی پیش رئیس انجمن واردکنندگان خودرو از مکانیزه شدن سیستم ورود خودرو به کشور خبر داد و اینکه این موضوع موجب افزایش نظارت بر نحوه عملکرد شرکتهای رسمی میشود؛ بنابراین این مورد نیز یکی از راههای نظارت بر نحوه فعالیت و نحوه عملکرد نمایندگیهای واردکننده خودرو است.