به گزارش خودرونگاران به نقل از ایسنا، آمار انجمن صنعت خودروی اروپا نشان داد حدود ۸۷۵ هزار و ۳۸۰ خودروی برند فولکس واگن در فاصله ژانویه تا ژوئن در اتحادیه اروپا به فروش رفت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تنها ۰.۸ درصد افزایش نشان داد.
در مقابل مجموع فروش خودروسازان در بازار اتحادیه اروپا در نیمه اول سال جاری میلادی ۹.۴ درصد رشد کرد و به ۷.۸ میلیون خودرو رسید.
فروش رنو در مدت مذکور ۱۵ درصد رشد کرد و به ۵۸۵ هزار و ۶۸۹ دستگاه رسید در حالیکه فروش فورد با ۵.۴ درصد افزایش، به ۵۵۴ هزار و ۸۶۱ دستگاه رسید.
فروش خودروهای ساخت برند اوپل جنرال موتورز ۸.۴ درصد افزایش یافت و به ۵۳۲ هزار و ۳۷۰ دستگاه رسید.
در نتیجه سهم فولکس واگن از بازار اروپا در نیمه اول امسال به ۱۱.۲ درصد کاهش یافت در حالیکه در مدت مشابه سال گذشته ۱۲.۱ درصد بود. سهم بازار فولکس واگن آخرین بار در نیمه اول سال ۲۰۱۰ به ۱۱.۲ درصد رسید و پایینترین میزان از سال ۲۰۰۸ بود که سهم بازار این شرکت به ۱۰.۴ رسیده بود.
فولکس واگن در سپتامبر اذعان کرد که حداکثر ۱۱ میلیون خودروی دیزلی در سراسر جهان به نرم افزاری مجهز هستند که سطح آلایندگی آنها را کمتر از میزان واقعی نشان می دهد.
این گروه خودروسازی آلمانی برای دادن خسارت به مالکان خودروهای آلاینده در اروپا مشابه خسارتی که به مشتریان آمریکایی خواهد داد، تحت فشار فزاینده ای قرار داد.
مالکان خودروهای آلاینده در آمریکا حداکثر می توانند ۱۰ هزار دلار پول نقد دریافت کنند و همچنین خودروهای دیزلی را می توانند تعمیر کرده یا به این شرکت بفروشند اما فولکس واگن در اروپا تنها امکان تعمیر خودروهای آلاینده را فراهم می کند.
بر اساس گزارش فایننشیال تایمز، در این بین مرسدس بنز از رقیبش ب ام و در شش ماه اول امسال سبقت گرفت و دومین برند گران قیمت پرفروش پس از آئودی شد که برند لوکس متعلق به گروه خودروسازی فولکس واگن است.