به گزارش خودرونگاران به نقل از ایران جیب ، داود سعادتی نژاد، 15 درصد از لاستیک های موجود در بازار را قاچاق دانست و افزود و گفت : اجباری شدن ارائه ضمانت و خدمات پس از فروش برای لاستیک ها سبب کاهش قاچاق و ورود کالاهای بی کیفیت به این بازار می شود.
وی با اشاره به نیاز به واردات لاستیک های دارای برند معروف تصریح کرد: لاستیک قاچاق همچنان از طریق ترانزیت و مناطق آزاد وارد کشور می شود که واردکنندگانشان برای کسب سود بیشتر آنها را در بازار خارج از این مناطق نیز عرضه می کنند.
رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن با اشاره به تامین 60 درصدی لاستیک مورد نیاز کشور از تولیدات داخلی ادامه داد: سالانه 100 هزار تن لاستیک خارجی وارد کشور می شود.
سعادتی نژاد ، تولید برخی از انواع لاستیک را به دلیل نبود ماشین آلات در کشور غیر ممکن دانست و گفت: با توجه به نیاز بازار برای واردات و برای جلوگیری از ورود کالای بی کیفیت، وزارت صنعت، معدن و تجارت تعدد واردکنندگان را کاهش و تعداد آنها را محدود کرده است.