شناسه خبر : 429078
تاریخ انتشار :
سود و زیان احداث سایت‌های خارجی

سود و زیان احداث سایت‌های خارجی

خودرونگاران- خودروسازان کشورمان هر چند در دوره‌های زمانی مشخص، از حمایت‌های بی‌دریغ دولت برخوردار بودند؛ اما در سال‌هایی نیز مجبور به پیروی از برنامه‌هایی شدند که دولت به آنها دیکته می‌کرد.

به گزارش خودرونگاران به نقل از دنیای اقتصاد،به‌عنوان مثال احداث سایت تولید خودرو در برخی کشورها هیچ گاه سودده و اقتصادی نبود و تنها بر اساس برنامه‌ریزی دولت در برخی کشورهای دوست صورت گرفت. بر این اساس اگر‌چه دولت از خودروسازان حمایت‌های مالی و تعرفه‌ای می‌کرد، اما در برخی مواقع تولید‌کنندگان را مجبور به سرمایه‌گذاری در اموری می‌کرد که ضرر و زیان آن برای خودروسازان قطعی و واضح به‌نظر می‌رسید.

در این زمینه می‌توان به سرمایه‌گذاری تولید‌کنندگان در کشورهایی همچون ونزوئلا، سوریه، بلاروس، سنگال، مصر و جمهوری آذربایجان اشاره کرد، سرمایه‌گذاری که در اغلب موارد جز انباشت ضرر و زیان، رهاورد دیگری برای خودروسازان کشورمان نداشت. در همین حین حتی برخی از این کشورها نسبت به پرداخت بدهی خود به خودروسازان کوتاهی کردند. در هر صورت دولت در هیچ دوره‌ای حاضر به جبران ضرر و زیان خودروسازان در این زمینه نشد هر چند که ظاهرا این روزها باز هم مشوق تولید‌کنندگان کشورمان برای همکاری با کشورهای همسایه شده است.در این بین طبق اخبار رسیده، تولید خودروهای ایرانی در برخی کشورها قرار است با سرمایه‌گذاری طرف خارجی صورت بگیرد و خودروسازان کشورمان قراراست که تنها به انتقال تکنولوژی و قطعات بپردازند این در شرایطی است که با وضعیت موجود به‌نظر می‌رسد که درصورت بدعهدی این کشورها، خودروسازان داخلی کمتر با ضرر و زیان مواجه شوند.


کلید واژگان
نظرات

نظر شما

: : :




آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.