به گزارش خودرونگاران به نقل از تسنیم ، مصطفی تنها با اشاره به افزایش سیل واردات لاستیک طی سالهای گذشته به کشور، اظهار داشت: در سال 2015 اعمال تحریمها از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی در ممنوعیت واردات لاستیکهای چینی باعث شد تا سیل صادرات لاستیک چینی به کشور افزایش پیدا کند. در آن مقطع قیمت ارزان لاستیکها آسیبهای زیادی را به تولید کننده داخلی وارد کرد.
وی با بیان ایکه خوشبختانه با اعمال سیاستهای مناسب مقرراتی محدودیتهایی در صادرات لاستیک به کشور از سوی چین و سایر کشورها اعمال شده است، افزود: امروز هر برندی که بخواهد محصول خود را به ایران صادر کند باید نمایندگی پس از فروش در کشور داشته باشد و محصولات آنها حائز استانداردهای کیفی اتحادیه اروپا باشند.
سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر با اعلام اینکه متأسفانه علی رغم اقدامات مناسب در بحث واردات لاستیک به کشور هنوز شاهد سیاستی منسجم برای مبارزه با قاچاق لاستیک به کشور نیستیم، تصریح کرد: محصولی که به صورت قاچاق وارد کشور میشود ناشناخته بوده و هیچگونه ضمانتی برای استانداردبودن خود ندارد.
تنها اضافه کرد: مکاتبات زیادی را با گمرک و سایر دستگاهها برای مبارزه با قاچاق لاستیک انجام دادهایم اما هنوز به نتیجه مناسبی دست پیدا نکردهایم.
وی با اعلام اینکه هنوز هیچ آماری مبنی بر میزان قاچاق سالانه لاستیک به کشور در اختیار نداریم، گفت: خوشبختانه در سال گذشته واردات لاستیک به کشور 180 درصد نسبت به سالهای گذشته افزایش پیدا کرده بود اما امسال این رقم منفی شده است. از مسئولین درخواست میکنیم در کنار ضابطه مند شدن واردات لاستیک به کشور اقداماتی لازم را برای جلوگیری از قاچاق آن نیز انجام دهند.