شناسه خبر : 430352
تاریخ انتشار :
اختصاص 24 درصد سوخت خودروهای سبک استان مرکزی به CNG

اختصاص 24 درصد سوخت خودروهای سبک استان مرکزی به CNG

خودرونگاران- مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه مرکزی گفت: 24 درصد از سوخت خودروهای سبک در استان مرکزی به CNG اختصاص دارد.

به گزارش خودرونگاران به نقل از ایسنا، عبدالله گیتی منش اظهار کرد: استان مرکزی با در اختیار داشتن 39 باب جایگاه CNG تک منظوره و 23 باب جایگاه CNG دو  منظوره به لحاظ تامین سوخت پاک CNG دارای جایگاه ممتازی در کشور است و پراکندگی جایگاه‌ها نیز به گونه‌ای است که مصرف‌کنندگان این نوع سوخت به راحتی و بدون اتلاف وقت به CNG دسترسی دارند.

مدیر منطقه استان مرکزی افزود: طی برنامه پنجم اختصاص 22 درصد از سوخت خودروهای سبک به CNG مد نظر بوده و تا پایان برنامه ششم سهم 35 درصدی جهت این نوع سوخت مد نظر قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که در استان مرکزی طی 7 ماهه اول سال با فروش متوسط 13 میلیون و 554 هزار و 458 متر مکعب در ماه، سهم 24 درصدی محقق شده است.

وی ادامه داد: در استان مرکزی طی 7 ماهه اول سال جاری روزانه به طور متوسط یک میلیون و 394 هزار لیتر بنزین و 439 هزار و 265 متر مکعب CNG مصرف شده است که این میزان مصرف در روز سبب کاهش مصرف بنزین به میزان 439 هزار و 265 لیتر در روز شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه کلانشهر اراک از شهرهای دارای مشکل آلودگی هواست، مصرف CNG می تواند نقش موثری در کاهش آلایندگی های زیست محیطی داشته باشد، ضمن اینکه بنزین و نفت گار توزیع شده در اراک یورو 4 است.

وی گفت: ظرفیت ایجاد شده در استان مرکزی قابلیت توزیع حدود 70 هزار متر مکعب CNG در ساعت را داراست.

این مقام مسئول در پایان، آماده بکار بودن جایگاه‌های CNG را مرهون نظارت مستمر و پیگیری‌های کارکنان  واحد CNG منطقه و متصدیان مجاری عرضه دانست و برنامه‌ریزی جهت استانداردسازی مجاری CNG را از برنامه‌های منطقه در آینده عنوان کرد.


کلید واژگان
نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.