شناسه خبر : 430415
تاریخ انتشار :
اولین خودروی بدون راننده وارد خیابان های کانادا شد

اولین خودروی بدون راننده وارد خیابان های کانادا شد

خودرونگاران- به دنبال پیشرفت های اخیر کمپانی های بزرگی همچون گوگل در تولید خودروهای بدون راننده، مسئولین استان انتاریو کانادا نیز از ژانویه امسال، موافقت خود را برای تردد آزمایشی این خودروها در خیابان های این استان اعلام کرده بودند اما تا به امروز شرکتی از این چراغ سبز استقبال نکرد و انتظار کانادایی ها چندین ماهی به طور انجامید.

به گزارش خودرونگاران به نقل از تک شات، به گفته برخی کارشناسان، این بی میلی شرکت ها بیشتر به دلیل نزدیکی این استان با ایالت میشیگان ایالت متحده آمریکاست. جایی که هم اکنون خودروهای بدون راننده در شرایطی تقریباً مشابه، در حال گذراندن مراحل آزمایشی خود هستند. بنابراین دیگر لزومی به ترک آمریکا و حضور در انتاریو نمی دیدند.

 

اما امروز و پس از گذشت تقریباً یک سال، اولین خودروی بدون راننده وارد خیابان ها انتاریو شد. در این پروژه آزمایشی که توسط سه گروه اجرا می شود، نمونه اولیه سه خودروی بدون راننده که توسط دانشگاه واترلو، گروه خودروسازی Erwin Hymer و Blackberry QNX توسعه و تولید شده اند راهی خیابان های این استان خواهند شد و هر کدام مراحل تست خود را خواهند گذراند.

 

این خودروها شامل اتومبیل سدان هیبریدی Lincoln MKZ، ون Sprinter مرسدس بنز و مدل 2017 Lincoln که به سیستم نرم افزاری بلک بری مجهز است، می شوند.

 

قرار است که در طی این پروژه، این اتومبیل ها مراحل مختلفی را تحت شرایط آب و هوایی مختلف و همچنین در جاده هایی با کیفیت متغیر پشت سر بگذارند. همانطور که انتظار می رود، این خودروها به تکنولوژی ها و تجهیزات پیشرفته ای همچون سنسورها، رادار و سیستم سونار برای زیرنظر گرفتن شرایط و موقعیتی که در آن قرار دارند، مجهزند.

 

همچنین از آن جایی که مجوز ورود این اتومبیل ها به این استان پرجمعیت کشور کانادا از ژانویه امسال صادر شده است، هیچ محدویتی پیش روی این خودروها نیست.


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.